HR Poradnia

Millenialsi w 2017: o czym warto pamiętać?

2017 rok nadchodzi wielkimi krokami, dlatego najwyższa pora na zaplanowanie działań strategicznych dotyczących marki. Określając je, warto przy tym pamiętać o dobraniu odpowiedniej komunikacji, szczególnie do wpływowej i wymagającej grupy Millenialsów.

Millenialsi to osoby urodzone w latach 1980 – 2000. W dużej mierze są to osoby dorastające, korzystające jeszcze ze wsparcia rodziców lub wchodzące na rynek pracy. To właśnie one będą grupą docelową wielu marek i w dużej mierze napędzą konsumpcję.

W jaki sposób przygotować się do rozmowy z grupą? Oto kilka rad:

Komunikacja z grupą docelową

Millenialsi lubią marki, które z nimi rozmawiają. Nie powinien zatem dziwić fakt, że najlepiej dotrzeć do nich kanałami social media. Portal socialmediatoday.com podaje, że z mediów społecznościowych korzysta 90 proc. osób z pokolenia Millenium, a na komunikację przez social media decyduje się jedna trzecia spośród nich. Marka ma już swój profil na Twitterze czy Facebooku? Super! Kluczowa zmiana podejścia polega jednak na wejściu w głębszą interakcję z fanami. Przykładowe pomysły działań:

  • Nawiązanie kontaktu – w celu znalezienia osób potencjalnie zainteresowanych produktem można użyć narzędzia do monitorowania mediów społecznościowych. Dzięki znalezieniu wzmianek o wegetarianizmie można osobiście zaprosić autorów do swojego lokalu. Oprócz narzędzi do monitorowania mediów (Brand24, SentiOne czy Monitori) przydatnym narzędziem jest Hashlovers – usługa pozwalająca na zwiększenie zasięgu marek na Instagramie np. marka z branży budowlanej, która chce nawiązać relacje z nowymi użytkownikami, szuka w sieci hashtagów #remont, #budujemy. W kolejnym kroku zaczepia fanów i dodaje pozytywne komentarze do postu.
  • Pytania – zadawanie fanom pytań sprawi, że docenią oni zainteresowanie firmy ich opinią na temat produktu. Dzięki temu może nawiązać się dłuższa relacja.
  • Pokazanie Millenialsom siebie – według bcgperspectives.com niemal 60% osób z pokolenia Millenium nabywa produkty marek, które odpowiadają ich osobowości. Mowa tutaj szczególnie o kosmetykach, dodatkach i ubraniach. Aż 40% młodych ludzi jest w stanie zapłacić za markę lub usługę, która odzwierciedla ich wizerunek.
  • Odpowiedzi na wzmianki – nie jest to oczywiście nowa czynność, ponieważ tak należało działać przez co najmniej kilka ostatnich lat. Jedna z najważniejszych zasad social media odnosi się do tego, że należy odpowiadać na pytania potencjalnych klientów. Jak znaleźć takie osoby i wypowiedzi? Tutaj ponownie pomoże narzędzie do monitorowania mediów.

Oryginalność i niepowtarzalność

Millenium to bardzo zróżnicowana generacja, dlatego lepiej unikać generalizacji w odniesieniu do niej. Co to znaczy dla marki? Kolejny rok będzie pozbawiony stereotypów. Tego typu komunikacja już się rozpoczęła, co możemy obserwować w reklamach Kenzo, AXE czy H&M. Marki przypominają o tym, że każdy człowiek jest wyjątkowy, dzięki czemu można poczuć większą sympatię do nich.

Osoby żądne doświadczeń

Dla osób urodzonych w wieku 1980 – 2000 istotne są doświadczenia. Z tego powodu organizują wypady górskie, jeżdżą na festiwale i imprezy muzyczne. Pieniądze nie są dla nich najważniejsze, wypożyczają więc różne rzeczy np. sukienki czy mieszkania. Od 1987 roku wydatki związane z doświadczeniami wzrosły o 70% w stosunku do całkowitych wydatków konsumpcyjnych w USA.

Najbardziej optymalnym wyjściem dla marek jest połączenie procesu zakupowego z doświadczeniami. W tym celu warto wyjść naprzeciw oczekiwaniom odbiorców! Marka powinna być widoczna w miejscach, w których można spotkać Millenialsów, czyli na festiwalach czy koncertach. Może zaproponować fanom ciekawy konkurs, zaoferować promocję lub zostać sponsorem wydarzenia. Jak włączyć zakupy w proces przeżywania? W przypadku zakupów online strona powinna być przyjemna tak, jak to tylko możliwe.

Warto również inspirować się innymi. Ciekawe działanie wprowadziła Sephora, która zaproponowała doznanie zrobienia wirtualnego makijażu. Działania sklepu Hollister zostały określone przez wielu marketerów jako „teatralne”.

Weryfikacja marki

Millenialsi z dużą dokładnością sprawdzają oferowane im produkty. Chcąc upewnić się, że na każdym etapie badań klient zostanie doprowadzony do ostatniego kroku zakupów, marka powinna wykazać się wiarygodnością. Jak może to robić?

  • Dbać o posiadaną opinię – warto sprawdzać wzmianki na temat marki i upewniać się, że nie ma wśród nich żadnego negatywnego komentarza. Oprócz opinii na portalach społecznościowych, nie można zapominać o wpisach pod publikacjami na portalach internetowych.
  • Zachęcać klientów do dzielenia się doświadczeniami – skutecznymi działaniami mającymi na celu zachęcenia konsumentów do publikacji pozytywnych komentarzy są te skoncentrowane na pokazywaniu rekomendacji i opinii. Aby dotrzeć do najbardziej wpływowych osób, można zacząć od nawiązania towarzyskich relacji, dzielenia się treścią oraz oferowania produktu do testów.

Podsumowując, działania marketingowe mające na celu dotarcie do Millenialsów w 2017 roku nie różnią się jakościowo od tych z 2016. W nowym roku wymagane będzie jednak bardziej indywidualne podejście, kreatywność i większy monitoring social media.

źródło: marketing i biznes, Łukasz Wołek

Redakcja Na Słuchawkach

Redakcja Na Słuchawkach

Na Słuchawkach to projekt realizowany przez Fundację Forum Call Center. Tworzymy miejsce, w którym każdy znajdzie odpowiedzi na pytania dotyczące tzw. pracy na słuchawce czyli szeroko pojętej obsłudze klienta opartej na zdalnych kanałach komunikacji.

Dodaj komentarz

Kliknij aby dodać komentarz

Akademia Customer Service

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.