Jak przygotować głos do pracy na słuchawkach?

Jeżeli zamierzasz za chwilę wziąć udział w wyścigu – np. w biegu, jeździe na rowerze czy pływaniu przygotowujesz swoje mięśnie do ponadnormatywnego wysiłku. Przeprowadzasz rozgrzewkę, by w momencie startu ciało było gotowe do zadania, jakim przed nim stawiasz. W pracy na słuchawkach twoim najważniejszym “mięśniem” jest głos. Aby on dobrze brzmiał w uchu klienta, a Tobie dobrze służył przez kolejne godziny i jego trzeba przygotować do wzmożonego wysiłku.

Do mojej klientomaniackiej rozmowy zaprosiłem logopedę – człowieka, który jak mało kto potrafi spowodować, aby niesłyszalne stało się słyszalne. Na co dzień pracuje z jednej strony z dziećmi, ale z drugiej również z dziennikarzami, managerami, aktorami i… pracownikami na słuchawkach. Marta Jeż jest naszym słuchawkowym ekspertem od głosu. Dzisiaj podaje nam prawdziwą kopalnię wiedzy i (co najważniejsze) ćwiczeń, które możesz zastosować w swojej pracy.

Rozmawiamy o:

  • O tym kim jest logopeda – czym się zajmuje, kim są jego pacjenci oraz klienci. Konfrontujemy również logopedę z trenerem wystąpień publicznych, bo często depczą sobie po piętach 😉
  • O największych wyzwaniach komunikacyjnych w Polsce – co razie wyczulone ucho Marty
  • O modzie, a może trendy na ładność – ładny wygląd, ładne ubieranie się i … ładne mówienie. Zastanawiamy się, czy przypadkiem nie prowadzi to do pewnej skrajności typu “ą-ę przez chusteczkę”
  • Porządkujemy pojęcia – czym jest komunikacja, kto w niej uczestniczy, dostaje się też Mehrabianowi.
  • O wpływie poszczególnych narzędzi (Marta nazywa je wagonikami) na skuteczność porozumiewania się,
  • O melodii telemarketera – skąd się bierze?
  • Marta prezentuje tu i teraz (a ja poddaję się tresurze) ćwiczenia głosu – jak przygotować się do pracy głosem, jak rozluźnić spięte mięśnie i stawy
  • O higienie głosu – co pić, a czego nie, o powietrzu i warunkach pracy,
  • Jak pozbyć się niepotrzebnych wtrąceń oraz wypełniaczy “eeeeee”, “yyyyyyyy” itd.

Posłuchaj naszej rozmowy

Obejrzyj naszą rozmowę na video


Pobierz rozgrzewkę przed pracą głosem


Rozmowa powstała w ramach podcastu KLIENTOMANIA. Wiecej materiałów (transkrypt, linki) znajdziesz pod adresem https://klientomania.pl/49

 

autor:
Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Zobaczy wszystkie artykuły
Dodaj swój komentarz

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.