Praca na chwilę, praca na lata. Różne ścieżki kariery w call center

Call center to praca dla ludzi w każdym wieku! Student, młoda mama i pani po 50-tce pracują tu razem, biurko w biurko.  Co mówią na ten temat sami konsultanci? Jak im się pracuje w tak zróżnicowanym środowisku?

Praca konsultanta telefonicznego oferuje różnorodne ścieżki budowania kariery. Zajęcie to, choć wymagające, daje możliwości rozwoju, których próżno szukać w typowych miejscach tymczasowego zatrudnienia, takich jak sklepy czy gastronomia. Każdy, kto zdecyduje się na podjęcie pracy w call center, może liczyć na szereg szkoleń, które przygotują go do pełnienia obowiązków pracownika telefonicznej obsługi klienta bądź profesjonalnego sprzedawcy. Wsparciem służy również zespół trenerów i coachów, dbających o rozwój kompetencji swoich podopiecznych, na bieżąco monitorujących ich pracę i udzielających wskazówek.

Wokół call center krąży jednak wiele stereotypów, które warto obalić, sięgając do źródła. Ludzie pracujący w call center cenią sobie to miejsce za panującą tam atmosferę, przyjazne warunki zatrudnienia i elastyczny grafik godzin pracy. Wszystkie te czynniki sprawiają, że w call center odnajdują się osoby o różnych potrzebach, będące na różnych etapach życia.

Praca w telemarketingu jest najlepszym startem do zawodowej kariery, ponieważ pomaga rozwijać zdolności interpersonalne, daje możliwości poprawy komunikowania się z innymi ludźmi, uczy też samodyscypliny i pokory. Bez sprawdzenia własnych możliwości nie wolno, pod żadnym pozorem, wmawiać sobie, że „call center nie jest dla mnie”, albo „ja się tu nie sprawdzę”, czy też „ja nie umiem niczego nikomu sprzedać” – z takimi właśnie stwierdzeniami spotykam się najczęściej u osób, które dopiero zaczynają swoją pierwszą pracę i przygodę z call center.

Wojciech Gajda, starszy kierownik zmiany w Telmon

Żak na słuchawkach

Praca telemarketera cieszy się sporym zainteresowaniem wśród studentów. Zazwyczaj trafiają tu w poszukiwaniu dorywczego zajęcia na wakacje i zostają na dłużej, ponieważ okazuje się, że pogodzenie studiów z pracą nie jest aż takie trudne. Wiadomo – każdy zaradny student stara się być jak najbardziej niezależny finansowo od swoich rodziców, a dodatkowe zajęcie pomaga podreperować studencki budżet. Poza tym doświadczenie zawodowe, zdobyte jeszcze w czasie studiów, to mocny punkt do CV – pokazuje potencjalnym pracodawcom, że młody człowiek poważnie myśli o swojej karierze i wykorzystuje każdą nadarzającą się okazję, by się rozwijać.

Pracuję 6 godzin dziennie, co pozwala mi na godzenie obowiązków służbowych ze studiami. Pomocny jest tutaj elastyczny grafik, ale także moja samodyscyplina, którą staram się wykazywać. Kierownicy z wyrozumiałością podchodzą do okresów sesji, zaliczeń i związanych z tym nieobecności. Myślę, że kluczem do sukcesu jest tutaj obopólne zrozumienie, a także szacunek do cudzej pracy i czasu

Adrian Kruglak, student pracujący w call center Telmon.

Mama na etacie

Pracownicy telefonicznych centrów obsługi klienta to jednak nie tylko studenci. Równie dobrze odnajdują się tu osoby, które z różnych powodów potrzebują elastycznych godzin pracy. Powrót do pracy po urodzeniu dziecka nie należy do łatwych zadań, zwłaszcza że młoda mama nadal musi poświęcać dziecku bardzo dużo czasu i uwagi. Wiele kobiet po zakończeniu urlopu macierzyńskiego staje więc przed dylematem – co dalej? Przyjazne podejście firmy do matek pomaga im w pogodzeniu życia prywatnego z zawodowym, a przede wszystkim ułatwia podjęcie niełatwej decyzji o powrocie na rynek pracy.

Niezależnie od sytuacji, zawsze mogę porozumieć się z kierownikiem i pracować na zmiany poranne lub popołudniowe. Jest to wielkie ułatwienie, zwłaszcza w sytuacjach nagłych, kiedy muszę dostosować grafik w pracy do awaryjnej sytuacji w domu. W tej kwestii nigdy nie zawiódł mnie kierownik, który zawsze wykazuje zrozumienie

 Monika Kmieć, mama małego przedszkolaka, która pracuje w Telmon.

Call center o wiek nie pyta

Bardzo cenionymi pracownikami w call center są osoby w dojrzałym wieku. Skupienie na pracy, ambicja, skrupulatność i zaangażowanie – to tylko kilka cech, które świadczą o wyjątkowej wartości telemarketerów w wieku 50+.

Największym plusem pracy w naszej firmie jest dla mnie poczucie stabilizacji – zawodowej i finansowej. Nie muszę się martwić o swoją przyszłość zawodową, a dodatkowo spędzam czas w atmosferze wzajemnego wsparcia i zrozumienia, co jest dla mnie niezwykle istotne. Call center stwarza możliwości rozwoju niezależnie od wieku, sama zaczynałam od stanowiska konsultanta telefonicznego, a obecnie jestem specjalistką do spraw sprzedaży. Taki progres daje mi poczucie spełnienia i satysfakcjęJestem w firmie od 2013 roku, od początku podchodziłam do tej pracy bardzo poważnie i mam nadzieję, że zostanę tu aż do czasu przejścia na emeryturę

Elżbieta Wijas.

Kierownicy podkreślają, że środowisko pracy łączące ludzi w różnym wieku funkcjonuje nad wyraz dobrze. Widzą w zespole szczerą życzliwość, wzajemną pomoc i jej wpływ na efektywność zespołu. Młodsi pracownicy czerpią doświadczenie od starszych kolegów i koleżanek, a odwdzięczają się pomocą, gdy senior napotka problem w obsłudze komputera, programów i aplikacji niezbędnych do pracy.

Dzięki zróżnicowaniu wieku pracowników można zaobserwować wspaniałą współpracę i większe zaangażowanie w osiąganie celów całej grupy

Wojciech Gajda.
Specyfika pracy w call center sprawia, że spotykają się tu ludzie na różnych etapach kariery zawodowej. Każdy z nich odnajdzie w tym miejscu pracy coś dla siebie –  stabilne zatrudnienie, szkolenia, rozwój i wyzwania.

autor:
Telmon

Telmon to firma, która od 2011 roku świadczy kompleksowe usługi w zakresie outsourcingu procesów usług telemarketingowych i telesprzedaży.
Specjalizuje się w kampaniach sprzedażowych, umawianiu spotkań handlowych, przeprowadzaniu ankiet i badań zadowolenia klienta oraz infoliniach skierowanych do precyzyjnie określonych grup docelowych. Firma obsługuje duże podmioty – m.in. wiodące banki, partnerów multimedialnych, firmy ubezpieczeniowe oraz klientów korporacyjnych.
Kampanie telemarketingowe prowadzone przez specjalistów Telmon to wnikliwe zaplanowane akcje, charakteryzujące się wysoką skutecznością. Prowadzi je ponad 400 agentów, pracujących w dwóch oddziałach, w Toruniu i w Łodzi.

Zobaczy wszystkie artykuły
Leave a reply

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.