News obsługa klienta

LPP wprowadziło do obsługi klientów chatbota drugiej generacji od K2Bots.AI

Klienci należących do LPP marek Reserved, Cropp, House, Mohito oraz Sinsay mogą już  korzystać z pomocy konwersacyjnej sztucznej inteligencji. Wdrożone we współpracy z firmą  K2Bots.AI narzędzie pozwala obecnie na rozwiązanie 200 najbardziej popularnych  problemów zgłaszanych do Contact Center przez klientów sklepów internetowych. Chatbot  drugiej generacji rozwiązuje prawidłowo już 70 proc. wszystkich spraw, a dzięki możliwości  odpowiadania na otwarte pytania, znacząco usprawnił obsługę rosnącej w ostatnim czasie  liczby klientów w kanale e-commerce polskiego producenta odzieży.  

Spółka LPP, we współpracy z K2Bots.AI, udostępniła swoim klientom w Polsce możliwość  skorzystania z najnowszej generacji chatbota obsługującego już blisko jedną trzecią  wszystkich spraw zgłaszanych do Biura Obsługi Klienta (BOK). Dzięki zautomatyzowaniu obsługi najczęściej zadawanych pytań, w czasach szybkiego wzrostu sprzedaży online, chatbot drugiej generacji istotnie zwiększył efektywność pracy Contact Center gdańskiej  spółki.  

Druga generacja chatbotów firmy K2Bots.AI rozwiązuje już obecnie 200 najpopularniejszych problemów zgłaszanych do BOK przez klientów sklepów online marek należących do LPP.  Potrafi rozmawiać o 30 różnych statusach dostawy, pomaga przy zwrotach dokonywanych  kurierem czy problemach z zamówieniem, samodzielnie wyjaśniając już 70 proc. takich  spraw. W najtrudniejsze rozmowy lub w momencie, kiedy wymaga tego charakter  zgłoszenia, włącza na chat konsultanta z Biura Obsługi Klienta. Skuteczność prawidłowego  rozwiązywania problemów oceniana jest w miarodajny sposób – przez człowieka, który analizuje przebieg wybranych rozmów z klientami i na tej podstawie wprowadza kolejne usprawnienia oraz dotrenowuje bota.  

Konwersacyjna sztuczna inteligencja od K2Bots.AI odpowiada na zgłaszane przez klientów  problemy naturalnym językiem, a dzięki możliwości obsługiwania pytań otwartych,  rozmowa z nim przypomina naturalną wymianę zdań z pracownikiem Biura Obsługi Klienta.  

– Wdrożenie chatbota drugiej generacji to kluczowy krok w dostosowywaniu narzędzi  obsługi klienta LPP do skokowego wzrostu sprzedaży w kanale online, który notujemy od  kwietnia. To innowacyjne rozwiązanie, z możliwością przekazywania trudnych rozmów do  człowieka jest najefektywniejszym i jednocześnie najłatwiej dostępnym dla klientów  kanałem kontaktu. W następnym etapie chcemy, aby chatbot wsparł również obsługę  klientów LPP na rynkach zagranicznych – komentuje Dawid Telepski, e-commerce  operations manager w LPP. 

Chatbot w LPP został wdrożony przez zespół K2Bots.AI w komplecie z chmurowym  rozwiązaniem contact center – Genesys PureCloud, w którym obsługiwane są rozmowy  przełączone przez chatbota do człowieka oraz rozmowy z profili marek LPP na portalu  społecznościowym Facebook. Genesys PureCloud umożliwia efektywne skalowanie wykorzystania systemu oraz zintegrowanie wszystkich kanałów obsługi klienta. Chatbot wykorzystuje silnik przetwarzania naturalnego Google Dialogflow, uzupełniony przez  autorską technologię K2Bots.AI.  

– Rozwiązanie wprowadzone w LPP jest kolejnym po IKEA chatbotem drugiej generacji  uruchomionym dla lidera branży retail przez K2Bots.AI. Obydwoma wdrożeniami chcemy  wyznaczyć referencyjny poziom rozumienia języka naturalnego i skuteczności, która jest  obecnie możliwa do osiągnięcia. Konwersacyjna sztuczna inteligencja w sklepach marek LPP odpowiada na pytania otwarte w sposób możliwie zbliżony do człowieka i nie opiera się na  formularzach wyboru powszechnie stosowanych przez chatboty pierwszej generacji – mówi  Łukasz Lewandowski, prezes K2Bots.AI.  

Prezentacja działania chatbota LPP https://youtu.be/mfcd8ws2LME 

Avatar

Elżbieta Włodarczyk

3 komentarze

Kliknij aby dodać komentarz

  • Bardzo ciekawy artykuł! Jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni do przyszłości chatbotów. Specjalizujemy się w sztucznej inteligencji i każdego dnia wprowadzamy podobne rozwiązania dla klientów z różnych branż. W ostatnich 12 miesiącach mieliśmy ok. 10 projektów, gdzie oprogramowanie sztucznej inteligencji było must have w kontekście obsługi klientów, czy też zwiększania skuteczności e-marketingu. Warto zaznaczyć, że oszczędności rzędu 20% – 30% nie są rzadkością – to już naprawdę konkret. Trochę naszych przykładów w InteliWISE, w Polsce jak i za granicą, opisujemy na http://www.inteliwise.pl

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.