Edukacja obsługa klienta

Nagrywanie wiadomości głosowej IVR

Wysokiej jakości nagranie głosowego menu IVR [interaktywna odpowiedź głosowa] zwiększa lojalność klientów i wpływa na wizerunek instytucji. Do nagrania wiadomości głosowych można zastosować jedną z trzech metod:

1.Można nagrać głos pracownika lub dyrektora firmy

Do tego niezbędny jest mikrofon, program do nagrywania (np. Audacity) i scenariusz. Po nagraniu w programie wiadomości głosowej można ją wyeksportować w formacie MP3 i dodać do PBX [centrala abonencka].

2. Nagrywanie za pomocą specjalnych syntezatorów, które bywają płatne (voicefabric.ru) i bezpłatne (Google Translate).

Po zredagowaniu tekstu należy go wpisać w okienku syntezatora, kliknąć przycisk odtwarzania „play” i w razie potrzeby poprawić tekst.

3. Profesjonalne nagrywanie z użyciem głosu lektora

Metoda ta uważana jest za najbardziej skomplikowaną, ale najskuteczniejszą, ponieważ lektor może nadać wiadomości odpowiednie zabarwienie emocjonalne. Właściwy dobór lektora umożliwiają organizacje zrzeszające wyspecjalizowanych lektorów [giełdy lektorów] – audiojob.ru, dictoronline.ru, golosmarket.ru

Muzykę do IVR można pobrać samodzielnie, jednak ważne jest, aby pamiętać o prawach autorskich. Darmowe piosenki do pobrania można znaleźć na stronie freemusicarchive.org

Podczas nagrywania wiadomości głosowych IVR należy unikać typowych błędów:

1. Zbyt długie powitanie męczy klienta – powinno być treściwe i zwięzłe.

2. Nadmiar informacji rozprasza uwagę klienta i uniemożliwia skupienie się na rzeczy głównej – należy wybierać tylko naprawdę ważne pozycje menu głosowego i nie przeciążać powitania zbyt dużą ilością informacji na temat promocji i ofert specjalnych.

3. Duża liczba działań w menu sprawia, że klient jest stale zmuszany do tonowego wybierania numerów, co wywołuje negatywne emocje i rozdrażnienie.

Poprawnie skonfigurowane menu głosowe IVR może zoptymalizować pracę zespołu pracowników i zwiększyć prestiż firmy w oczach klientów.

Poprawnie skonfigurowane menu głosowe IVR może zoptymalizować pracę zespołu pracowników i zwiększyć prestiż firmy w oczach klientów.

Dzinga

About the author

Redakcja Na Słuchawkach

Na Słuchawkach to projekt realizowany przez Fundację Forum Call Center. Tworzymy miejsce, w którym każdy znajdzie odpowiedzi na pytania dotyczące tzw. pracy na słuchawce czyli szeroko pojętej obsłudze klienta opartej na zdalnych kanałach komunikacji.

Add Comment

Click here to post a comment

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.