News obsługa klienta

Zaproszenie na szczepienie przyjdzie SMS-em

15 stycznia ma rozpocząć się drugi etap szczepień przeciw Covid-19. Po medykach szczepione będą m.in. osoby powyżej 60 roku życia, co stanowi już pewne wyzwanie logistyczne. Zgodnie z planami rządu opublikowanymi w specjalnym serwisie PAP wykorzystana zostanie w tym celu m.in. komunikacja SMS – potwierdzenie rejestracji na szczepienie wraz z jego datą zostanie przesłane w wiadomości tekstowej.


Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager, SMSAPICieszy nas, że rząd po raz kolejny sięga po SMS jako narzędzie wspierające walkę z pandemią. Pamiętamy, że gdy wirus dotarł do Polski wprowadzono kwarantannę dla osób powracających z zagranicy. Zaraz po wylądowaniu otrzymywały one SMS-em informacje, o tym, co się dzieje wraz z linkiem do specjalnej strony z poradami. Aplikacja “Kwarantanna Domowa” działa w oparciu o SMS-owe instrukcje, a kolejne zmiany w obostrzeniach komunikowane były za pomocą Alertu RCB. WHO zalecało nawet rządom na całym świecie uruchamianie SMS-owych “infolinii” w sprawie Covid-19 dla osób bez dostępu do internetu. Użycie SMS-ów jest bardziej uzasadnione, ponieważ szczepienia mają objąć seniorów, czyli grupę relatywnie najrzadziej będącą online. Ponad 90 proc. Polaków korzysta z telefonu komórkowego, ale tylko 3/4 ma smartfona. Tych kilkanaście procent z telefonami starszych generacji to głównie osoby starsze. Część z nich nie mogłaby odebrać e-maila ani powiadomienia w aplikacji, za to SMS na pewno do nich dotrze i go odczytają. Warto też, by wszyscy, którzy otrzymają SMS zapraszający na szczepienie, dokładnie go przeczytali i nie klikali w zawarte w nim linki, jeśli coś w wiadomości wyda się podejrzane. Pamiętajmy też, że taki SMS powinni dostać tylko ci, którzy wcześniej zarejestrowali się na szczepienie.

Redakcja Na Słuchawkach

Redakcja Na Słuchawkach

Na Słuchawkach to projekt realizowany przez Fundację Forum Call Center. Tworzymy miejsce, w którym każdy znajdzie odpowiedzi na pytania dotyczące tzw. pracy na słuchawce czyli szeroko pojętej obsłudze klienta opartej na zdalnych kanałach komunikacji.

Dodaj komentarz

Kliknij aby dodać komentarz

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.