News Social media

Social media skuteczne w budowaniu reputacji

Obecność we wszystkich mediach, korporacyjne social media i branżowe konferencje – to zdaniem badanych najskuteczniejsze kanały komunikacji w budowaniu reputacji – wynika z pierwszego w Polsce badania na temat zarządzania reputacją, które objęło dyrektorów komunikacji największych firm z 10 sektorów gospodarki. Projekt prowadzony przez agencję On Board Think Kong swoim patronatem objęły Konfederacja Lewiatan i Uniwersytet Warszawski.

Jak pokazuje badanie On Board Think Kong, ponad 84 proc. dyrektorów komunikacji przyznaje, że do budowania wizerunku w sieci wykorzystuje media społecznościowe, na drugim miejscu z taką samą liczbą odpowiedzi znalazły się: współpraca z wydawcami i płatne publikacje, publikowanie treści eksperckich i prowadzenie bloga, a także aktywność managerów i członków zarządów w mediach społecznościowych.

Zrzut ekranu 2020-02-3 o 13.49.38

– Wiemy, że internet i kanały social media odgrywają dziś bardzo ważną rolę w budowaniu reputacji. W cyfrowym świecie jeden niewłaściwy tweet może trafić na nagłówki gazet i pociągnąć cenę akcji w dół, a jedno wyrwane z kontekstu zdjęcie może sprawić, że klienci przestaną kupować nasz produkt. Czasami jednak to nie gwałtowna burza stanowi zagrożenie dla reputacji w erze cyfrowej. Dziś kluczowego znaczenia nabiera obecność w wyszukiwarce czy aktywna komunikacja CEO w kanałach społecznościowych. Dostępność wielu nowych kanałów daje wiele nowych możliwości – trzeba z nich tylko umiejętnie korzystać – mówi Katarzyna Reck, Corporate Communication w On Board Think Kong.

Zrzut ekranu 2020-02-3 o 13.53.12 

Redakcja Na Słuchawkach

Redakcja Na Słuchawkach

Na Słuchawkach to projekt realizowany przez Fundację Forum Call Center. Tworzymy miejsce, w którym każdy znajdzie odpowiedzi na pytania dotyczące tzw. pracy na słuchawce czyli szeroko pojętej obsłudze klienta opartej na zdalnych kanałach komunikacji.

Dodaj komentarz

Kliknij aby dodać komentarz

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.