Świat na słuchawkach

28 wskazówek jak wykorzystać uczestnictwo w wydarzeniach na słuchawkach

Z uczestnictwem w konferencji jest jak z czytaniem książki – można ją “przekartkować”, przejrzeć spis treści nie wchodząc w szczegóły, Można ją przeczytać strona po stronie i po prostu “zaliczyć”. Możemy ją w końcu przestudiować – czyli prawdziwie się w nią zanurzyć, wchodząc w prawdziwą interakcję z treścią i jej autorem. Oto 28 podpowiedzi jak wybrać, przygotować się i przeżyć konferencje branżowe.

Wybór konferencji / wydarzenia

1Określ jasno swoje potrzeby  – jaka wiedza jest Tobie (konkretnie tobie) potrzebna w danym momencie 2Przeanalizuj dostępne oferty przez pryzmat Twoich potrzeb – zwróć uwagę, kto będzie prezentował (m.in. jakie ma doświadczenie), o czym (opis prezentacji) no i oczywiście przez pryzmat dostępnego budżetu. 3Nie próbuj od razu zdobyć całej wiedzy ale jak już zdobywacie tą wiedzę skupcie się na 1 – 2 konferencjach takich najbardziej soczystych, najbardziej adekwatnych dla Waszych potrzeb 4Jeżeli jedziesz na konferencję po raz kolejny lub wybierasz się większą liczbą osób negocjuj cenę uczestnictwa

Przygotowanie do konferencji

5Zaznacz na agendzie te wykłady, które są dla ciebie szczególnie istotne (rzadko jest tak, że wszystkie prezentacje są równie interesujące) 6Dowiedz się jak najwięcej na temat prelegenta – kim jest, czym się zajmuje, specjalizuje 7Zapisz w kalendarzu godziny i miejsce interesujących Cię wykładów – potraktuj je jako terminy 8Określ możliwie precyzyjnie co Cię zainteresowało w danym temacie – sam tytuł czy może jakiś konkretny problem – sformułuj konkretne pytania, na które chcesz znaleźć tam odpowiedzi 9Umów się z prelegentem, żeby porozmawiać szerzej na interesujące cię tematy – znajdź kontakt do prelegenta lub poproś organizatorów o skontaktowanie Cię z nim, nawiąż z nim kontakt i spróbuj ustalić konkretne miejsce i czas spotkania. – powiedz, że tam będziesz i chciałbyś porozmawiać na dany temat. 10Dowiedz się kto będzie uczestniczył w konferencji – umów spotkania. 11Przygotuj odpowiednią liczbę wizytówek

 

12Zaplanuj czas na konferencję jako czas zajęty – nie zabieraj pracy ze sobą na konferencję 13Zarezerwuj hotel (jeżeli konferencja odbywa się w innym mieście) oraz bilety na transport 14Sprawdź gdzie odbywa się konferencja i jak najwygodniej (i na czas) dojechać na miejsce 15Przyjedź dzień wcześniej

 

Na konferencji

16Poznawaj nowych ludzi – nie otaczaj się wyłącznie swoimi starymi znajomymi, wyjdź poza ten krąg. Najlepiej kiedy już wcześnie będziesz wiedział kto lub z jakich firm ktoś będzie. Wymieniaj się wizytówkami. 17 Zadawaj pytania – mnóstwo pytań, interesuj się tym co robią inni. 18Przygotuj krótką wypowiedź na swój temat – kim jesteś i dlaczego tu przyjechałeś – daj się dobrze poznać 19Podczas wykładów notuj najważniejsze dla ciebie zdania i fakty. Materiały dostaniesz, ale pewnie już o tym zapomnisz. 20Notuj pytania, które chciałbyś zadać prelegentowi na końcu jego wystąpienia 21Zadawaj pytania kiedy czegoś nie zrozumiałeś lub jakiś temat Cię szczególnie interesuje 22Nie obawiaj się kwestionować jeżeli prelegent mówi totalne bzdury, ale zachowaj pełna kulturę 23Wykorzystaj dobrze czas – możesz wykorzystać czas wykładów, które cię nie interesują na umówione spotkania z innymi uczestnikami 24Zostań do końca konferencji, a nawet dłużej – kawa, after party to doskonały czas na pogłębienie tematu konferencji z innymi uczestnikami

Kiedy konferencja się skończy

25Skontaktuj się z poznanymi podczas konferencji osobami w ciągu maksymalnie 72 godzin – podziękuj każdemu za spotkanie i zapowiedz ewentualne dalsze kontakty 26Przejrzyj materiały konferencyjne – oznacz istotne dla ciebie i umieść je w odpowiednim miejscu (takim gdzie trzymasz materiały referencyjne) – resztę – wyrzuć. 27Jeżeli przywiozłeś z konferencji jakąś inspirację, pomysł – zapisz ją i sprawdź co należałoby zrobić, jakie środki zaangażować, żeby wdrożyć je w życie i…. do it 28Buduj, dbaj, pielęgnuj sieć biznesowych znajomości.

About the author

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Add Comment

Click here to post a comment

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.