Blogi firmowe na słuchawkach, które warto czytać?

Szukając wiedzy oraz inspiracji na temat świata na słuchawkach warto swoją uwagę skierować na blogi firmowe prowadzone przez dostawców produktów i usług w obszarze contact center. Spośród dziesiątek stron zawierających sekcję „blog” wybrałam 7, które mojej ocenie, warto śledzić i czerpać z nich wiedzę oraz inspirację.

Blog jako forma publikacji treści oraz dzielenia się posiadaną wiedzą jest bardzo popularna i już dawno przestała mieć formę „dzienników szalonej nastolatki”. Obok prywatnych formatów profesjonalnych dobrze rozwinęły się blogi firmowe. Co druga strona firmowa w branży na słuchawkach zawiera sekcję nazywaną „blog”, „baza wiedzy”, „zasoby”, „porady ekspertów” itd. Składają się na nie treści najczęściej związane z profilem prowadzonej działalności, ukierunkowane na potencjalnych pracowników lub klientów. Zgadzam się, z często powtarzanym przez Macieja zdaniem, że „dostawcy w kontekście branży jako całości odgrywają szczególną rolę –  żyją z niej, więc powinni zasilać ją…” np. wiedzą.

Spośród kilkudziesięciu przejrzanych blogów wybrałam siedem, którymi chcę się z Tobą podzielić. I choć jest to wybór subiektywny to oparty jest na bardzo konkretnych kryteriach. A są nimi: systematyczność i konsekwencja, co rozumiem publikację nowego materiału przynajmniej raz w miesiącu, poprawność i wartość merytoryczna, co oznacza użyteczność publikacji oraz unikalność materiałów, co oznacza, że zostały one napisane przez pracowników danej firmy (ewentualnie na jej zlecenie).

Cludo Blog

Cludo jest dostawcą systemu contact center w chmurze i można by się spodziewać, że ich blog będzie koncentrował się na promocji swoich produktów czy też aspektach technologicznych. Tymczasem na Cludo Blogu znajdziesz naprawdę dobrze napisane treści poświęcone rozmaitym obszarom pracy na słuchawkach. Jest to rzetelna kopalnia wiedzy zarówno dla pracowników liniowych jak i managerów. W ciągu nieco ponad półtora roku, z systematyką godną pozazdroszczenia opublikowali 120 merytorycznych wpisów. Z pełną odpowiedzialnością polecam śledzenie tego miejsca.
chłoń wiedzę z Cludo Blog

Blog Arvato Polska

Bardzo dobre miejsce do czytania, szczególnie jeżeli szukasz informacji na temat komunikacji w e-commerce. Choć w świecie na słuchawkach Arvato kojarzone jest z jednym z największych i najstarszych outsourcingowych contact center to warto wiedzieć, że to zaledwie jeden z wielu obszarów oferowanych komplementarnych usług. Znajdziesz tu sporo informacji o CRM (Customer Relation Management), którego contact center jest jednym z elementów. Na blogu Arvato znajdziesz ponad 60 artykułów dotyczących świata na słuchawkach, a to co mnie szczególnie ujęło i jednocześnie uwiarygodniło to miejsce, to fakt, że artykuły podpisane są imionami i nazwiskami autorów – konkretnych ludzi.
chłoń wiedzę z bloga Arvato Polska

Systell Blog

Bardzo ciekawa narracja włożona w usta Manitu – ducha dobrej komunikacji. Mamy więc sekcje „Manitu wie”, Manitu pyta”, „Manitu rekomenduje”, „Manitu sprawdził” itd. Systell jest dostawcą autorskiego systemu contact center, a prezentowane w blogu treści z pewnością pomagają z jednej strony przygotować się do uruchomienia własnego contact center, a z drugiej zwiększyć efektywność biznesową przedsiębiorstw. I tak właśnie postrzegam grupę docelową tego miejsca – są nimi przedsiębiorcy szukający odpowiedzi i podpowiedzi jak zwiększyć sprzedaż i efektywność komunikacji. Ciekawe treści publikowane (szczególnie od początku tego roku) z dużą systematycznością.
chłoń wiedzę z Systell Blog

Blog Thulium

Oryginalny blog o … obsłudze klienta – tak go odbieram. Thulium to kolejny już w moim zestawieniu dostawca systemu contact center. Od ponad dwóch lat systematycznie udostępnia dobre merytoryczne, autorskie artykuły dotyczące customer service, chociaż… lepiej pasuje tutaj obsługa klienta bo tytułu są dobierane z miłością do języka polskiego, jak również z ujmującą przekorą. Pośród porad dotyczących różnych aspektów zarządzania contact center, znajdziesz tam również relacje z wydarzeń, w którym Thulium brało udział oraz „ludzką” twarz firmy. No i uwielbiam postać, która wiąże wszystkie wpisy. Ciekawe czy to może alterego, któregoś z pracowników firmy?
chłoń wiedzę z bloga Thulium

Blog Contact Center Outsourcing

Moje odkrycie. Choć na codzień krakowskie Contact Center Outsourcing nie przebija się do medialnego mainstreamu to jednak uwiódł mnie treścią, systematycznością i konsekwencją sięgającą początku 2014 roku. O czym jest blog CCO? O tym co robią i najwyraźniej na czym się znają. To jest porządny blog o contact center – o tym czym jest, co robi, jak się zmienia, jak mierzyć efekty itd. Na chwilę obecną znajdziesz tam 62 artykuły ujęte w trzech głównych kategoriach: Obsługa klienta (tu znajdziesz mnóstwo informacji o contact center), Porady dla rozmawiających przez telefon oraz Telemarketing. Pięć gwiazdek za konsekwencję!
chłoń wiedzę z bloga Contact Center Outsourcing

Data Make Sales DMSales (Dawniej DBMS)

Ko-pal-nia wiedzy o danych. Tomek Dziobiak w pewnym momencie przemówił swoim własnym głosem dzieląc się wiedzą, doświadczeniami pomysłami. Z miesiąca na miesiąc powstawały mega-merytoryczne (i wcale nie krótkie) artykuły. DBMS-owy blog zastąpił cały serwis informacyjny „Data Make Sales” zawierający mnóstwo informacji i wiedzy na temat danych osobowych, ich wykorzystania, zarządzania nimi itd. Zdaje sobie sprawę, że to nie jest wprost blog o contact center, ale nie mogłam się powstrzymać, aby nie podzielić się tym miejscem.
chłoń wiedzę z Data Make Sales

Blog Focus Telecom

Jeden z najstarszych. Wiem, że i przed 2012 rokiem powstawały artykuły merytoryczne, ale mimo wielu wysiłków nie znalazłam bloga firmowego, który działałby po dzień dzisiejszy, a pierwszy artykuł pojawił się tam wcześniej. Więc dopóki nie skoryguję swojej wiedzy palma pierwszeństwa w tym względzie należy do  Focusa. Blog o technologii i jej zastosowaniu w biznesie. Sporo o chmurze, którą jako pierwsi odkrywali w Polsce. Blisko 170 artykułów sięgających do potrzeb takich branż jak e-commerce, medycyna, motoryzacja. Zdecydowanie dobre źródło do czytania.
chłoń wiedzę z bloga Foucus Telecom

Zagubieni w czasie i przestrzeni, ale wciąż tam są

Prowadzenie bloga jest przedsięwzięciem trudnym. Wymaga nie tylko odpowiedniej wiedzy, którą chce się przekazać oraz umiejętności zamiany myśli w treść, ale doskonałej dalekosiężnej organizacji pracy nad nim. Na przestrzeni ostatnich lat powstało bardzo dużo artykułów, które swoje miejsce znalazły w ramach prowadzonych stron firmowych. Wiele z nich jest nadal aktualnych i trochę szkoda, że zaginęły w czasoprzestrzeni. Dlatego też, choć nie spełniają przyjętych na początku zestawienia kryteriów polecam Ci zajrzeć również do następujących miejsc (a być może dzięki Twojemu zainteresowaniu ożyją one na nowo 🙂

  • Centrum Wiedzy Telmon – jakiś czas temu wzorzec systematyczności, do dziś pozostaje kopalną wiedzy na tamat pracy i kariery na słuchawkach. Telmon wróć !… a i trzeba nieco pokluczyćpo stronie zanim się znajdzie blog.
  • Eksperci CCIG – do całkiem niedawna wzorzec jakości, blog, który stawia na eksperckość. Nikt nie przykładał się do publikowanych materiałów (szczególnie grafik) jak oni. Czekam na comeback.
  • BLOG .BespokeChat – dobrze zapowiadający się blog poświęcony kanałowi tekstowemu (chat). Czekam na więcej 😉
  • Customer Heroes Magazine – anglojęzyczny, choć rodzimy blog poświęcony obsłudze klienta z wyjątkowym zacięciem customer experience. Chciałabym więcej
  • Artykuły Delta Contact – na razie tylko artykuły, ale będące dobry początek dla inspirującego bloga. Poproszę o development.
  • Blog IPT Contact Center – blog na rozbiegu, jeżeli utrzyma tempo z pewnością za rok znajdzie się w zasadniczym zestawieniu.

Czytaj mądrze

No i czuję się w obowiązku wnieść odrobinę rozsądku i odpowiedzialności. Blogi firmowe są prowadzone „po coś”. Sama czerpię z zarówno polsko- jak i anglojęzycznych serwisów całymi garściami. Ale z czasem nabyłam pewnej ostrożności przyjmowania wszystkiego co przeczytam za pewnik. Czuję się komfortowo ponieważ wymienione powyżej blogi to kawał dobrej i wiarygodnej roboty. Jednocześnie przygotowując się do napisania niniejszego tekstu przebrnęłam przez prawdziwą dżunglę absurdu, plagiatu i indokrynacji. Czytaj, chłoń, przepuszczaj przez filtr opinii, przekonań i już posiadanej wiedzy. 

autor:
Elżbieta Włodarczyk
Zobaczy wszystkie artykuły
Dodaj swój komentarz

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.