Jak synchronizować dane o klientach dzięki integracji Unified Factory Easy i Zapier?

Dziś to klient decyduje, jakimi kanałami kontaktuje się z naszą firmą. Raz zadzwoni ze sprawą niecierpiącą zwłoki, innym razem napisze maila lub wiadomość przez Facebook Messengera. Z punktu widzenia klienta kanał nie ma znaczenia. Co innego z punktu widzenia firmy. W małych firmach często każdy kanał komunikacji był obsługiwany przez dedykowane narzędzie, co sprawiało, że dane klientów znajdowały się w wielu różnych aplikacjach i wymagały kłopotliwych synchronizacji. Z Unified Factory Easy to już nie stanowi żadnego problemu!

Unified Factory Easy to aplikacja, która w jednym miejscu integruje komunikację mailową, chaty, Facebook Messengera oraz połączenia głosowe. Dzięki niej szybko sprawdzisz, o czym wcześniej rozmawiałeś z klientem lub jaki jest status jego zgłoszenia, bowiem masz wgląd do pełnej historii komunikacji z tym klientem. Jednak czy wiesz, że aplikacja Unified Factory Easy zyska jeszcze większą moc, kiedy zintegrujesz ją innymi narzędziami, których używasz do codziennej pracy?

Zapier to idealne narzędzie do automatyzacji, które pozwala łatwo przenosić dane między platformami bez pomocy eksperta API. Dzięki integracji Unified Factory Easy i Zapiera w ciągu kilku chwil możesz połączyć się z setkami komplementarnych aplikacji biznesowych. Już teraz płynnie przekażesz informacje o nowych kontaktach między Unified Factory, a wybranymi narzędziami takimi jak Slack, GetResponse, Gmail, Salesforce czy ulubionymi platformami sklepowymi, bez tracenia dodatkowych godzin pracy. Ale to nie wszystko. Już za chwilę, dzięki Zapierowym “zapom” pojawi się także możliwość dzielenia się informacjami o taskach czy zadaniach.

Do czego można wykorzystać integrację Unified Factory Easy i Zapier?

  • Synchronizacji kontaktów pomiędzy Unified Factory Easy, a systemami mailingowymi
  • Dodawanie i weryfikacji kontaktów na listach e-mailowych
  • Synchronizacji kontaktów pomiędzy systemami CRM a narzędziem Unified Factory Easy
  • Synchronizacji kontaktów pomiędzy platformami sklepowymi a narzędziem Unified Factory Easy
  • Wysyłki powiadomień o utworzeniu nowego kontaktu na komunikatorach typu Slack

Poznaj, kilka naszych ulubionych integracji oraz sprawdź, jaki flow możesz stworzyć z ich wykorzystaniem.

Z systemu mailingowego do Unified Factory Easy…

Narzędzia e-mail marketingowe pozwalają w łatwy sposób zarządzać konkretnymi grupami klientów oraz tworzyć dedykowane kampanie mailingowe. Dzięki integracji Unified Factory i Zapier za każdym razem, kiedy klient skorzysta z formularza zapisu na newsletter, white paper czy formularza kontaktu, jego dane trafią bezpośrednio do narzędzia Unified Factory Easy.

Ważne: Zapy automatycznie porównują adresy mailowe w bazie, sprawdzają czy dany kontakt już istnieje i w razie potrzeby nie dopuszczają do tworzenia duplikatów.

Jednym z popularniejszych „zapów”, dzięki którym z systemu mailingowego tworzy się nowy kontakt jest integracja GetResponse i Unified Factory.

 

 

Ciekawą integracją jest także ta pomiędzy Gmail a Unified Factory. Za każdym razem, kiedy dostajesz na swoją skrzynkę mailową wiadomość, nadawca wiadomości, oraz jego dane trafiają automatycznie do narzędzia Unified Factory. W tym przypadku „zap” także porównuje zawartość bazy, aby nie dopuścić do zdublowania kontaktów.

 

… z  Unified Factory Easy do systemu mailingowego

Możliwości, jakie niesie integracja z Zapierem możemy także wykorzystać w momencie, kiedy podczas obsługi klienta tworzymy jego profil w systemie Unified Factory Easy. Kiedy zapiszemy dane nowego klienta, automatycznie wybrane dane mogą trafić do systemu mailingowego. Jedyne co musisz zrobić, to określić, do której listy dany kontakt ma zostać dodany. Prawda, że to proste?

W tym schemacie bardzo często wykorzystywane są integracje z narzędziami Mailchimp lub Freshmail.

 

 

Komunikacja w zespole

Aby usprawnić komunikację wewnątrz zespołu wiele firm używa narzędzi typu HipChat czy Slack. Umożliwiają one posiadanie danych w jednym miejscu, niezależnie od tego, gdzie się znajdujemy. Oferują nie tylko błyskawiczne wiadomości, ale i umożliwiają dzielenie się dokumentami oraz łatwe wyszukiwanie wiedzy wśród nowoczesnych zespołów. Dlaczego więc nie kierować informacji o nowo stworzonych kontaktach w Unified Factory także i do takich narzędzi?

Przykładowo na Slacku, wystarczy stworzyć odpowiedni kanał i przypisać do niego osoby, które mają otrzymywać powiadomienia. Kiedy w systemie Unified Factory zostanie dodany nowy kontakt, automatycznie dostaniesz powiadomienie na wybranym kanale slacka. Proces działa tak samo także, gdy zapisywany jest nowy kontakt, który przyszedł z innej aplikacji połączonej z Unified Factory Easy.

 

 

CRM-owy zawrót głowy: Zoho, Salesforce, Pipedrive, BaseCRM i dużo więcej…

Wiele firm nie wyobraża sobie funkcjonowania bez CRM-a, platformy, która umożliwia płynne zarządzanie procesem sprzedaży i realizacją projektów. Jako że proces sprzedaży w dużej mierze opiera się na komunikacji z klientami, bardzo ważne jest połączenie CRM z narzędziami, których używasz do obsługi klientów. I tu także z pomocą przychodzą integracje Zapiera.

Wystarczy wybrać ulubiony CRM oraz sposób, w jaki mają być przekazywane dane pomiędzy Unified Factory. Mamy tu dwie możliwości. Albo przekazujemy informację z CRM do Unified Factory, albo z Unified Factory do CRM. Oba sposoby pozwolą Ci cieszyć się pełnymi informacjami o Twoich kontaktach, niezależnie od narzędzia.

 

 

Stwórz swój własny proces łącząc kilka zapów

Integracja z Zapierem umożliwia również tworzenie bardziej zaawansowanych procesów. Przykładowo, kiedy klient zapisuje się na newsletter wysyłany za pośrednictwem systemu mailingowego, jako nowy kontakt zostaje dodany do bazy w Unified Factory. Jednak nie musi być zalogowany do systemu, bowiem o tym fakcie otrzyma notyfikację na odpowiednim kanale Slacka.

Innym przykładem może być sytuacja, kiedy dostajesz maila na skrzynkę Gmailową. Nowy kontakt zapisuje się w systemie Unified Factory. Na wybrany kanał Slack wychodzi powiadomienie. Jeżeli chciałbyś wysyłać do takiego kontaktu mailing, to za pośrednictwem „zapa” z Mailchimp kontakt również zostanie dodany do wybranej listy subskrybentów. To takie proste!

Unified Factory

autor:
Redakcja Na Słuchawkach

Na Słuchawkach to projekt realizowany przez Fundację Forum Call Center. Tworzymy miejsce, w którym każdy znajdzie odpowiedzi na pytania dotyczące tzw. pracy na słuchawce czyli szeroko pojętej obsłudze klienta opartej na zdalnych kanałach komunikacji.

Zobaczy wszystkie artykuły
Dodaj swój komentarz

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.