News Technologia

Przyspiesznie cyfryzacji firm

Digitalizacja to trend, który od dłuższego czasu wytycza kierunek, w którym podąża świat. Ale dopiero niedawno, kiedy tak wiele państw wprowadziło lockdown, widać było wyraźnie, że cyfryzacja nie jest tylko pozytywnym wyróżnikiem i promocją firmy, ale cechą, która umożliwia przetrwanie i dalszą obecność na rynku.

Zgodnie z kwietniowym badaniem McKinsey&Company analizującym rynek B2B, aż 97 proc.  firm zmieniło swoją strategię wejścia na rynek podczas COVID-19 wybierając zdalny kontakt z klientem. Ponad 60 proc. ankietowanych uważa, że jest co najmniej tak samo skuteczny jak kontakt bezpośredni. Ponadto znaczny odsetek firm biorących udział w badaniu zakłada, że prawdopodobnie utrzyma wprowadzone zmiany w modelu biznesowym minimum 12 miesięcy po uspokojeniu się sytuacji związanej z COVID-19.

Wyniki badania pokazały również, że nie wszystkie firmy były dostatecznie przygotowane na tak nagłą zmianę, a obecna sytuacja zweryfikowała czy na pewno jesteśmy tak bardzo zdigitalizowani, jak o sobie myślimy. Bez wątpienia najlepiej przygotowane były firmy, które już wcześniej systematycznie realizowały politykę cyfryzacji, zarówno wewnątrz organizacji, jak i w kontakcie z klientem.

Kultura pracy kluczem do sukcesu

Jedną z firm, które bez problemu odnalazły się w nowej sytuacji był Danfoss Poland. Z dnia na dzień zdecydowana większość pracowników biurowych zamieniła firmowe biurka na pracę z domu i kontynuowała to z powodzeniem, bez strat na efektywności realizowania projektów, przez kolejne 2 miesiące. Od czego zależał sukces?

„Przede wszystkim zawdzięczamy to kulturze pracy w naszej organizacji. Managerowie ufają swoim pracownikom, a praca zdalna nie opiera się na ciągłej kontroli. Dodatkowo pracownicy już wcześniej wielokrotnie korzystali z możliwości pracy z domu, dlatego nie czuli się w tej sytuacji zagubieni i z powodzeniem wykonywali swoje zadania” wyjaśnia Karolina Barcewicz, Dyrektor Komunikacji i Public Affairs w Danfoss Poland.

Nie mniej ważne są rówież aspekty prawne i oczywiście – możliwości techniczne. Pracownicy Danfoss mają w swoich umowach aneksy regulujące zasady pracy zdalnej. Wszyscy pracują na przenośnych komputerach, dzięki czemu niezależnie od przebywania w biurze mogą wykonywać swoje zadania.

Wydawałoby się, że to takie proste, a jednak wielu firmom przysporzyło to w ostatnich tygodniach olbrzymie trudności i nie wszystkim udało się zapewnić pracownikom możliwość pracy z domu. Udało się to przede wszystkim tym firmom, które patrzą w przód i z wyprzedzeniem reagują na kształtujące nasz świat megatrendy.

Systematyczna cyfryzacja firmy

Danfoss już od kilku lat inwestuje w cyfrową transformację firmy. Podstawą tego działania jest przeprowadzenie digitalizacji całego łańcucha wartości, od produkcji i logistyki po kontakt z klientem poprzez odpowiednie dostosowanie systemu planowania zasobów przedsiębiorstwa (ang. Enterprise Resource Planning, ERP). Dotychczas Danfoss pracował na 19 systemach SAP i zdażało się, że powodowało to pewne problemy, takie jak: różne ustawienia, brak standaryzacji, niską wydajność, ograniczone wsparcie IT oraz wyższe koszty utrzymania z uwagi na ciągłe dostosowywanie się do zmian wewnętrznych i zewnętrznych. Zmuszało to do wydawania środków na ciągłe udoskonalanie istniejących systemów, zamiast na innowacje.

Znając światowe trendy, które wyraźnie skupiają się na digitalizacji Danfoss uruchomił projekt OneERP skracając czas niezbędny na wdrożenie jednego, logicznego systemu SAP z 7-8 lat o ponad połowę – do zaledwie 3 lat.

Dzięki wdrożonemu i uruchomionemu na początku czerwca tego roku nowemu spójnemu systemowi One ERP klienci mogą liczyć na jeszcze bardziej płynną obsługę poprzez skrócenie czasu przetwarzania zamówień, szybką odpowiedź na zapytania dotyczące istniejących zamówień, szybsze przetwarzanie zwrotów i reklamacji oraz skrócenie procesów logistycznych.

One ERP to ‘parasol’ scalający działanie systemu z obszaru: produkcji, IT, logistyki, finansów i kontrolingu, dystrybucji sprzedaży, zarządzania materiałami i usługami, planowania sprzedaży, zapasów i operacji, zarządzania jakością oraz zarządzania transportem. To jedna, wspólna platforma zapewniająca Danfoss szybkość i elastyczność oraz umożliwiająca rozwój, dzięki cyfrowemu doświadczeniu naszego klienta.

Produkty dostępne 24/7

Częścią całościowego planu firmy, mającego na celu ujednolicenie wszystkich zdalnych systemów, jest zintegrowanie biznesu elektronicznego w jedną, nowoczesną platformę Product Store. W związku z tym dotychczasowe narzędzia: Danfoss Web Ordering (DeCom), konfigurator produktów VLT oraz sklep VLT Shop zostaną przekształcone w jedną, zintegrowaną platformę zgodną z koncepcją OneDanfoss.

„Polska posiada większościowy udział sprzedaży za pośrednictwem kanałów e-commerce. Wierzymy, że osiągając kolejny kamień milowy w procesie digitalizacji polskiej organizacji, jesteśmy w stanie zagwarantować naszym klientom jeszcze lepsze cyfrowe doświadczenie, jednocześnie zwiększając efektywność działań” –  mówi Adam Jędrzejczak, Prezes Zarządu Danfoss Poland.

Nowy Product Store to nie tylko bogata oferta produktów z opisami, dokumentacją techniczną i dostępem do części zamiennych. Zalogowany użytkownik zyskuje dodatkowo pełny dostęp do narzędzi konfiguracyjnych, historii zamówień, a także możliwości śledzenia postępu ich realizacji. Dzięki dokładnej specyfikacji, w łatwy
i wygodny sposób może wybrać oraz odpowiednio skonfigurować do swoich potrzeb niektóre produkty z segmentu Napędów Elektrycznych. Zaawansowane wyszukiwanie produktów umożliwi ich szybkie znalezienie, porównanie oraz sprawdzenie cen i dostępności.

Cyfrowa nauka

Postępująca dygitalizacja to nie tylko systemy zarządzania firmą i sklepy internetowe, ale również zdalne spotkania i telekonferencje, wspomniana już możliwość pracy z domu, a także nauki on-line. Firma Danfoss, pomimo niezwykłych okoliczności, nie przestała oferować wsparcia i dzielić się swoją wiedzą zapraszając na serię webinarów, dzięki którym można poznać technologiczne nowości i podnieść swoje umiejętności. Do tej pory odbyło się ponad 20 szkoleń on-line i wciąż dodawane są kolejne. Nagrania z wszystkich webinarów są dostępne na stronie www.danfoss.pl. Zachęcamy to korzystania z bezpłatnych szkoleń. Warto ten wyjątkowy czas wykorzystać z korzyścią dla siebie i postawić na swój rozwój.

Redakcja Na Słuchawkach

Redakcja Na Słuchawkach

Na Słuchawkach to projekt realizowany przez Fundację Forum Call Center. Tworzymy miejsce, w którym każdy znajdzie odpowiedzi na pytania dotyczące tzw. pracy na słuchawce czyli szeroko pojętej obsłudze klienta opartej na zdalnych kanałach komunikacji.

Dodaj komentarz

Kliknij aby dodać komentarz

Akademia Customer Service

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.