News Technologia

Skuteczne wdrażanie pracy zdalnej wymaga przemyślanej infrastruktury i szybkiego reagowania

Właściwie zbudowana infrastruktura umożliwia przygotowanie wirtualnych stanowisk do pracy zdalnej w ciągu zaledwie kilku minut

Jeszcze niedawno co druga firma umożliwiała pracę zdalną, a w ostatnich tygodniach ogólnonarodowa kwarantanna spowodowała, że zdalnie pracuje niemal każdy, kto może sobie na to pozwolić. Jednak niewłaściwie zbudowana i nieelastyczna infrastruktura ogranicza efektywność i bezpieczeństwo firm. Tymczasem wielochmurowe środowisko IT umożliwia bezpieczne wdrożenie pracy zdalnej oraz natychmiastowe reagowanie na potrzeby biznesu. 

Według raportu opracowanego przez firmę analityczną IDC na zlecenie firmy Nutanix „End-User Computing: The Modern Workplace an Extension of the Hybrid Cloud Market”, pod koniec ubiegłego roku już połowa firm umożliwiała pracownikom pracę zdalną. Ten model pracy umożliwiający wykonywanie zadań z dowolnego miejsca sprawdza się szczególnie w obecnej sytuacji epidemii koronawirusa i konieczności maksymalnego ograniczenia kontaktów bezpośrednich. Współczesna gospodarka wymaga od firm natychmiastowego reagowania na zmiany i nowe zagrożenia. Jednak działy IT spętane ograniczeniami tradycyjnej infrastruktury zwykle nie mogą reagować wystarczająco szybko, a niewłaściwie zbudowana i nieelastyczna infrastruktura ogranicza efektywność i bezpieczeństwo pracy. Według raportu IDC największą swobodę mają w tym zakresie pracownicy sektora telekomunikacyjnego i mediów (72% może samodzielnie określać czas pracy) i energetycznego (60%). W wielu branżach około połowy pracowników umysłowych mogło wybrać także miejsce pracy, np. zdecydować się na pracę zdalną: 53% w sektorze szeroko pojętych usług, 51% w sektorze usług finansowych, 49% w sektorze energetycznym czy 45% w sektorze telekomunikacji i mediów. 

„Wzrost popularności pracy zdalnej wśród pracowników umysłowych jest widoczny od lat, a spowodowana przez pandemię nowego koronawirusa konieczność izolowania się jeszcze ten proces przyspieszyła” – powiedział Stanisław Leszczyński, regionalny dyrektor sprzedaży na Europę Wschodnią w firmie Nutanix. „Wszędzie, gdzie to możliwe organizuje się pracownikom możliwość pracy z domu. Jednak praca zdalna powinna być wdrażana w sposób uporządkowany i przemyślany, a jej wprowadzanie w organizacjach i na stanowiskach pracy, które nie są do tego przystosowane i nie mają odpowiednich procesów ani infrastruktury, może skończyć się katastrofą”. 

Według raportu IDC 40% firm uważa, że ich działy informatyczne nie potrafią reagować dostatecznie szybko, a co druga (50%) uważa, że przestarzałe technologie IT utrudniają reagowanie na zmieniające się potrzeby. Na przykład czas zakupu i wdrożenia infrastruktury i wirtualnych stanowisk pracy (VDI) wynosi od kwartału do ponad pół roku. Średni czas pozyskania i przygotowania laptopa oceniono na kilka tygodni – natomiast czas skonfigurowania wirtualnego stanowiska pracy w chmurze wynosi 4 do 6 minut, a wirtualnej aplikacji dla przedsiębiorstw – 1 do 2 minut.

„Szybkie reagowanie na potrzeby biznesu wymaga odejścia od tradycyjnych metod pozyskiwania i wdrażania rozwiązań informatycznych, dlatego w ciągu najbliższych kilku lat aż dwie trzecie stanowisk pracy będzie świadczonych z chmury, w modelu Deskop as a Service. Jednak nikt nie jest w stanie przewidzieć przyszłości. Dlatego ważne są rozwiązania otwarte, które nie zamykają się w ramach oferty jednego producenta. Tylko środowisko umożliwiające elastyczną rozbudowę i wykorzystanie najlepszych w danym momencie koncepcji technologicznych oraz oferty usługodawców pozwoli w pełni wykorzystać zarówno możliwości techniczne, jak i innowacyjność całego ekosystemu, w którym dana firma czy instytucja działa” – dodał Stanisław Leszczyński. 

Redakcja Na Słuchawkach

Redakcja Na Słuchawkach

Na Słuchawkach to projekt realizowany przez Fundację Forum Call Center. Tworzymy miejsce, w którym każdy znajdzie odpowiedzi na pytania dotyczące tzw. pracy na słuchawce czyli szeroko pojętej obsłudze klienta opartej na zdalnych kanałach komunikacji.

Dodaj komentarz

Kliknij aby dodać komentarz

Akademia Customer Service

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.