Na słuchawkach Tips & Tricks

1% lepiej w każdym tygodniu

Podejmij wyzwanie: w każdym tygodniu podnoś swoją poprzeczkę o 1%. Nie akceptuj swoich osiągnięć czy stanu Twoich umiejętności jako wystarczających czy satysfakcjonujących. Bądź ciekawy co jest za kolejnym zakrętem. Podejmij przygodę ciągłego doskonalenia – zdziwisz się jak szybko zauważysz efekty.  

Obsługa klienta może być bardzo pasjonującym zajęciem. Może również być przekleństwem dla Ciebie i innych. To co rozróżnia te dwie sytuacje to Twoja postawa wobec pracy, którą wykonujesz i samego siebie. Wiele osób „przychodzi do pracy” żeby odbierać telefony, sprzedawać, wykonywać polecenia. Spędzają oni kolejne godziny, dni, tygodnie, miesiące powtarzając te same czynności, coraz bardziej automatycznie, z coraz mniejszym przekonaniem. Prędzej czy później ich praca będzie przekleństwem dla nich samych, najbliższych i klientów, z którymi się kontaktują.

Bądź pasjonatem swojego rozwoju i pracy, którą wykonujesz. Nie ważne czy pracujesz dzisiaj w call center, dziale obsługi czy na kasie w supermarkecie. Twoja praca jest potrzebna innym ludziom. Ma prawdziwy sens i wymaga umiejętności, które w danym momencie tylko ty możesz  posiąść. To jest podobnie jak w przypadku sprawdzianów lub egzaminów w szkole czy na studiach – jeżeli jesteśmy przygotowani pytania wydają się łatwe. Jeżeli się nie nauczyliśmy materiału – są zbyt trudne.

Zastanów się po co wykonujesz swoją pracę? Co sprawia Ci w niej przyjemność, przynosi satysfakcję, a co denerwuje i stresuje? Zacznij od małych kroczków. To co robisz już dobrze w kolejnym tygodniu zrób jedynie o 1 % lepiej. Znajdź sposób by to co Ci dotąd się nie udawało wykonywać inaczej tak by osiągnąć pożądany cel. Nieustannie podejmuj nowe jednoprocentowe wyzwania. Sam/a zdziwisz się jak szybko zarówno Ty jak i Twoje otoczenie zauważycie rezultaty – większa satysfakcja z pracy, lepsze noty wystawiane przez klientów, większa sprzedaż, lepsze zarobki. Praca nie będzie już obowiązkiem czy koniecznością – stanie się pasją.

Bądź lepszym w tym co robisz

  • Podejmij wyzwanie –  w każdym tygodniu podnoś swoją poprzeczkę o 1%
  • Poznawaj zagadnienia związane z Twoja pracą i problemami Twoich klientów
  • Pytaj – o wszystko co chcesz wiedzieć – bądź ciekawy
  • Startuj w konkursach, ścigaj się z innymi, dąż by być najlepszym
  • Zachowaj pokorę
  • Dziel się swoimi osiągnięciami i wiedzą z innymi
Avatar

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Dodaj komentarz

Kliknij aby dodać komentarz

Akademia Customer Service

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.