Automatyzuj co się da

Zleć robotom i wszelkiego rodzaju automatom każde działanie, które nie wymaga zaangażowania rąk Twoich pracowników. Dostarcz im efekt tej pracy i daj możliwość lepszej oraz sprawniejszej obsługi klienta. Skróć czas realizacji procesów obsługowych oraz wyeliminuj błędy wynikających z pomyłek ludzkich. Pozostaw na frontline ludzkie emocje, empatię – obsługę przez człowieka.

Obsługa klienta, sprzedaż czy też inne formy komunikacji biznesowej jakie zachodzą pomiędzy firmą i klientami to łańcuch zadań, czynności ubranych w procesowy kontekst. Jeszcze na początku XX wieku produkcja samochodów, przedmiotów codziennego użytku bazowała na pracy rąk ludzkich – każda część, każdy montaż odbywał się indywidualnie. Z czasem czynności te przejmowały maszyny znacznie przyspieszając proces wytwórczy, eliminując przy tym liczbę błędów oraz wypadków. Dzisiaj w tak zwanym nowoczesnym biznesie maszyny zastapiły roboty, a fizyczne elementy produktu to przede wszystkim informacja.

Jeżeli spojrzymy na stopień złożoności i skomplikowania procesów komunikacyjnych, szczególnie tych masowych okaże się, że większość składających się na nie elementów jest powtarzalna. Różnią się oczywiście dane wejściowe i wyjściowe, ale poszczególne procesy są podobne. Co więcej bazują one na już posiadanej lub dynamicznie pozyskiwanej informacji. W rezultacie proces, czy też część tego procesu to przetworzenie danych. Współczesne komputery posiadają możliwości operacyjne znacznie wykraczające poza wydajność przeciętnego człowieka w tym zakresie. Rozsądne zatem staje się „zlecenie” tych działań „automatom” i oczekiwanie rezultatu – wyniku, który inicjuje kolejne kroki lub staje się wkładem merytorycznym do sprawnej i pozbawionej błędów obsługi klienta.

Zautomatyzuj wszystko co jest możliwe i zachowaj ludzką część kontaktu z klientem:

  • Przetwarzaj dane – analizuj dane transakcyjne, CRM-owe, systemowe zbierane w różnych obszarach działalności Twojej firmy.
  • Wyciągaj wnioski i programuj ścieżki procesu tak by określone zdarzenia czy wyniki przetwarzania alertowały możliwości, szanse lub zagrożenia dla firmy i jej klientów – uprzedzaj fakty niedokonane
  • Dostarczaj inteligentnie konsultantowi pierwszej linii obsługi / sprzedaży potrzebne dane i informacje
  • Pozostaw więcej czasu, więcej przestrzeni konsultantom pierwszej linii
  • Utwórz ich pracę bardziej twórczą i ciekawą. Wyeliminuj rutynę wynikającą z konieczności powtarzania czynności, które może wykonać maszyna.
  • Pozbądź się błędów – ludzkich pomyłek i przeoczeń,
  • Zyskaj czas i pieniądze.
autor:
Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Zobaczy wszystkie artykuły
Dodaj swój komentarz

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.