Na słuchawkach Tips & Tricks

Bądź ekspertem – dostarczaj wartość

Sprzedaż to dostarczanie klientom rozwiązań. Choć dzisiaj można przekazać komunikaty na wiele różnych sposobów, nadal liczy się przede wszystkim sama treść – to co masz do zaproponowania, zaoferowania, to kim jesteś.

Jeżeli oferujesz komuś kredyty powinieneś być ekspertem w zakresie finansowania i bankowości, jeżeli sprzedajesz reklamy w serwisie internetowym powinieneś być ekspertem w dziedzinie promocji internetowej, jeżeli oferujesz tańszy prąd powinieneś być ekspertem od cen energii elektrycznej. Tak jak nie powierzysz naprawy samochodu dentyście, a leczenia zębów swoich dzieci drwalowi tak klient nie koniecznie kupi twój produkt czy usługę, jeżeli nie będziesz się znał na tym co robisz – nie będziesz ekspertem.

Bądź ekspertem w swojej dziedzinie:

  • Zainteresuj się branżą, w której pracujesz,
  • Określ z jakich powodów i w jakich sytuacjach klienci potrzebują rozwiązań, którymi dysponujesz,
  • Zbuduj scenariusze rozwiązań – wykreuj sensowne i naprawdę użyteczne zastosowanie twojego produktu lub usługi
  • Znajdź dane rynkowe, statystyki, przykłady – znajdź dowód
  • Poznaj swoją konkurencję, przeanalizuj ich oferty,
  • Bądź uczciwy

Bądź wiarygodny w tym co robisz. To czy będziesz ekspertem zależy wyłącznie od Ciebie – od Twojego zaangażowania, ciekawości, ale również uczciwości. Pamiętaj ekspertem nie jest się z nadania, ekspertem zostaniesz się kiedy będziesz gotowy – kiedy klient Ci uwierzy. A więc do dzieła 🙂

Avatar

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Dodaj komentarz

Kliknij aby dodać komentarz

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.