Manager Tips & Tricks

Bądź social

Bądź tam, gdzie są Twoi klienci. Media społecznościowe wdzierają się coraz bardziej w życie konsumentów. Mówi się, że jeżeli nie ma Cię Facebooku to Cię nie ma. Prawda jest taka, że po okresie eksplozji i eksperymentowania przyszedł czas na użyteczne korzystanie z mediów społecznościowych.

Facebook, Twitter, google + stały się dla (prawdopodobnie) dla dużej grupy twoich klientów standardowym źródłem informacji i świecie oraz kanałem służącym komunikacji. Niemal nieograniczony dostęp do internetu i powszechność urządzeń mobilnych (smartfony, tablety) powodują, że mają oni dostęp do mediów w dowolnym miejscu i czasie. Decyzje zakupowe podejmują oni coraz częściej na podstawie opinii, które znajdują w sieci, a nie argumentów umieszczonych w Twoich broszurach.

Bądź social – pozwól skontaktować się Twoim klientom za pośrednictwem mediów społecznościowych:

  • włącz media społecznościowe jako kolejny kanał komunikacji z Twoją firmą
  • zintegruj media ze swoim systemem contact center – traktuj ten kanał podobnie jak kanał głosowy – kolejkuj i odbieraj połączenia, buduj widzę o kliencie
  • wyznacz wskaźniki jakościowe i efektywnościowe
  • (oczywiście) poznaj zasady jakimi rządzi się komunikacja w mediach społecznościowych

Pamiętaj – klient szuka odpowiedzi na swoje pytania i zaspokojenia swoich potrzeb. Wybiera autonomicznie formy kontaktu. Powinieneś nadążać za trendami komunikacji nie dlatego, że są one modne, ale dlatego, że są użyteczne.

Avatar

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Dodaj komentarz

Kliknij aby dodać komentarz

Akademia Customer Service

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.