W kontaktach z klientem zadbaj o poprawność języka ojczystego. Niech Twoją cnotą stanie się klasyczna poprawność wymowy. “Chodzi mi o to, aby język giętki powiedział wszystko co pomyśli głowa” pisał Juliusz Słowacki i być może nie przewidywał, że tempo życia, rozluźnienie “obyczajów” spowoduje, że owa “giętkość” doprowadzi do jego uproszczenia i że utraci on swój klasyczną poprawność.
Poprawność językowa sporo o Tobie mówi – kim jesteś, często gdzie mieszkasz, ale przede wszystkim o Twoim stosunku do do pracy i klienta. Jak każda staranność oznacza prawdziwy szacunek do drugiej osoby, do miejsca i do tradycji (do tych klasycznych wartości – jak prawda, uczciwość, pracowitość).
Bądź poprawny, a nie prze-poprawny. Strategia “ą-ę przez chusteczkę” jest przesadą w drugą stronę, a efekt może być podobny – druga osoba nie zrozumie Ciebie.
Mody językowe przemijają. Jako specjalista od komunikacji dbaj o język, o jego poprawność, melodię i wartości jakie ono wyraża.
Cały artykuł dostępny na
Platformie Mentoringowej Obsługa Klienta PRO
Zbuduj obsługę klienta, którą pokochają Twoi klienci. Kompleksowy program systematyzujący wiedzę i rozwijający kompetencje w zakresie relacji marki z klientami. Baza wiedzy | Słownik pojęć | Kursy Online | Baza narzędzi | Forum wsparcia | Webinary
Dodaj komentarz