Manager Tips & Tricks

Internetowy głos klienta

Klient mówi do Ciebie niemalże bez przerwy. Ale dzisiaj inaczej niż niż jeszcze choćby 10 lat temu nie odpowiada na Twoje ankiety, wywiady, badania fokusowe. Współczesny konsument rozmawia z innymi współczesnymi konsumentami. Pomaga mu w tym internet i bazujące nim sieci społecznościowe – nieformalne struktury, w których prawda wychodzi na jaw bardzo szybko i praktycznie niemożliwym jest zapanować, uregulować czy zagłuszyć głos, który się z tamtąd dobywa i lotem błyskawicy rozpowszechnia się na cały Świat.

Niemal powszechny dostęp do sieci internetowej stworzył nowy model komunikacji międzyludzkiej. Odległość, miejsce przebywania przestały być ograniczeniem w nawiązywaniu i podtrzymywaniu relacji z innymi ludźmi. Pierwsze społeczności internetowe powstały w Stanach Zjednoczonych pod koniec lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Prawdziwy przełom nastąpił w drugiej połowie pierwszej dekady XXI wieku kiedy to pojawiły się na sieci o globalnym zasięgu takie jak MySpace, Facebook, Twitter czy LinkedIn. Przejęły one i znacznie zmodyfikowały funkcję jaką wcześniej odgrywały w internecie fora dyskusyjne.

Dzisiaj sieci społecznościowe posiadają ogromną siłę oddziaływania. Pozwalają na praktycznie natychmiastową dystrybucję dowolnej informacji na cały Świat. Z badań przeprowadzonych jesienią 2015 roku przez pracownię GEMIUS wynika, że Facebook posiada aż 20 mln użytkowników w Polsce co oznacza, ze 70 % wszystkich internatutów korzysta z tego serwisu. Twitter posiada 3,5 mln użytkowników (14 % wszystkich internautów).

Avatar

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Dodaj komentarz

Kliknij aby dodać komentarz

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.