Na Słuchawkach

Masło maślane

Dysponując „potencjalnymi możliwościami”[1] poprawnego doboru słów oraz poprawności gramatycznej Twoich wypowiedzi zadbaj o swój język – polski język. Jesteś specjalistą od komunikacji. I ja i klient mamy prawo oczekiwać od Ciebie poprawności językowej.

Sposób w jaki się wysławiasz, dobór odpowiedniego słownictwa czy w końcu poprawność gramatyczna świadczą o Twojej elokwencji i obyciu. Ponieważ pracując na słuchawce reprezentujesz daną markę Twoja odpowiedzialność za jej wizerunek rozciąga się również na nią. Na co dzień rzadko zastanawiamy się w jaki sposób formułujemy swoje wypowiedzi, jakie słowa dobieramy i w jaki sposób je łączymy.

Poznaj zatem garść najczęściej spotykanych błędów należących do kategorii „masło maślane”

BŁĄD

Forma poprawna,

w miesiącu lipcu,

w lipcu,

okres czasu,

okres,

akwen wodny,

akwen,

potencjalne możliwości,

możliwości (albo: potencjał),

kontynuować dalej,

kontynuować,

powtarzać raz jeszcze,

powtarzać (chyba że ktoś coś mówi trzeci raz),

przychylna akceptacja,

akceptacja (albo: przychylne potraktowanie),

pełny komplet,

komplet (albo: pełny zestaw),

rekonstrukcja i przebudowa gospodarki,

przebudowa gospodarki (albo: rekonstrukcja gospodarki),

cofać się do tyłu,

cofać się,

bardziej częstszy,

częstszy,

mniej bogatszy,

uboższy,

dwie równe połowy,

dwie połowy (albo: dwie równe części),

spadać w dół,

spadać,

fakt autentyczny,

fakt,

moralno-etyczne,

moralne (albo: etyczne),

na wskutek,

na skutek (albo: wskutek),

kosztować taniej,

kosztować mniej (być tańszym),

kartka papieru,

kartka (arkusz papieru),

najbardziej optymalny,

optymalny (albo: najlepszy),

wracać z powrotem,

wracać (albo: iść/jechać itp. z powrotem),

w ówczesnych czasach,

ówcześnie (albo: w tamtych czasach),

w epoce romantyzmu,

w romantyzmie lub w epoce romantycznej,

tylko i wyłącznie

tylko (albo: wyłącznie).

[1] „potencjalne możliwości” celowo użyłem tej niepoprawnej formy!

Avatar

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

1 komentarz

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.