Rozmowa telefoniczna to spotkanie dwóch osób i ich dialog “z podziałem na role”. Są pytania, są odpowiedzi, są argumenty i kontrargumenty. Ale najważniejsze w tym wszystkim jest porozumienie, do którego dotrzesz rozumiejąc klienta, a klient Ciebie. Nie przerywajcie zatem sobie nawzajem dążąc do rozwiązania.
Jednym z najczęściej popełnianych błędów w dążeniu do “rozwiązania” jest próba udowodnienia sobie wzajemnie swoich racji. Kto więcej i głośniej będzie mówił będzie miał “rację” – ten stan to nieuchronnie dąży do przekrzykiwania się. Zapewne To ty masz rację – w końcu pracujesz w firmie, która świadczy daną usługę czy wyprodukowała dany produkt. Znasz procedury formalne, regulaminy, instrukcje obsługi – przeszedłeś odpowiednie szkolenia, po prostu masz to w małym palcu. Ale czy udowodnienie klientowi Twojej racji rozwiąże problem klienta ? Być może ty poczujesz się przez chwilę zwycięzcą, ale Twoja praca nie na tym polega.
Cały artykuł dostępny na
Platformie Mentoringowej Obsługa Klienta PRO
Zbuduj obsługę klienta, którą pokochają Twoi klienci. Kompleksowy program systematyzujący wiedzę i rozwijający kompetencje w zakresie relacji marki z klientami. Baza wiedzy | Słownik pojęć | Kursy Online | Baza narzędzi | Forum wsparcia | Webinary
Dodaj komentarz