Na słuchawkach Tips & Tricks

Nie przesładzaj

Przesada w żadną stronę nie jest dobra. Z komunikacją między ludźmi jest jak z piciem herbaty – ilość cukru musi być w sam raz – nie za dużo, nie za mało, a czasami wcale. Często nadmierne starania konsultanta powodują odwrotny efekt. Zamiast rozwiązania otrzymuje „okrągłe słówka”, zamiast uprzejmości i szacunku otrzymuje infantylne komunikaty.

Jedną z podstawowych postaw do, której przywiązuje się w obsłudze klienta najwyższą wagę jest uprzejmość w kontaktach interpersonalnych. Nie ma ona jednak wystandaryzowanej i namacalnej skali. Trudno jest więc jednoznacznie określić ramy bycia uprzejmym. W praktyce wynikają one z uwarunkowań kulturowych kraju, środowiska, w którym żyjemy. W kontaktach z klientem chodzi o relację – czyli o porozumienie pomiędzy dwoma rozmawiającymi ze sobą osobami, o to by czuły się one w tym kontakcie dobrze (bezpiecznie, pewnie) i zrealizowały cel dla którego został on zainicjowany.

About the author

Avatar

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Add Comment

Click here to post a comment

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.