Na słuchawkach Tips & Tricks

Nie stój w miejscu

Każdego dnia zrób krok do przodu – naucz się czegoś nowego, poznaj nowych ludzi, zrób lepiej to co robiłeś dotąd, wyjdź poza znany sobie świat i zrób coś nowego. Nie stój w miejscu – wstań i zadbaj o to kim będziesz jutro. To jak będzie wyglądał Twój świat, co będziesz robił i ile zarabiał zależy wyłącznie od Ciebie – a dokładnie mówiąc od Twoich decyzji i DZIAŁANIA.

Praca którą wykonujesz dzisiaj lub ta, którą wybierzesz za jakiś czas wymaga od Ciebie zaangażowania, wiedzy i umiejętności (i pewnie jeszcze szeregu cech osobowości , które decydują, że chce Ci się chcieć). Świat podąża do przodu szybciej niż kiedykolwiek, prawdopodobnie te zmiany będą nabierać tempa. To co jeszcze rok temu było nowością, dzisiaj jest standardem, a za rok będzie historią. Nasze zachowania i oczekiwania jako klientów podążają za tymi zmianami i nic na to nie poradzisz. Możesz co prawda rozłożyć ręce i powiedzieć, że “ci klienci są jacyś inni”, ale czy przybliży Cię to do rozwiązania problemu?, czy będziesz bardziej zadowolony ze swojej pracy?, czy ktoś doceni taką postawę?, czy to pozwoli Ci zarabiać więcej?

Zmiana jest nieunikniona. Odpowiedzią na zmianę jest rozwój – podjęcie działania, które nie tylko pozwoli ci nie zostać w tyle ale wręcz pozwoli ci wyprzedzić swoje czasy. Bierne trwanie w miejscu, wykonywanie tych samych czynności w ten sam sposób co kiedyś da Ci w najlepszym wypadku te same rezultaty co kiedyś. Jeżeli były one kiepskie – nadal takie będą, jeżeli były zadowalające – mogą się szybko zdezaktualizować i znajdziesz się na równi z Tymi pierwszymi.

Pamiętaj, że to Ty kreujesz swoje kompetencje – wyłącznie od Ciebie zależy podejmiesz działanie, czy nauczysz się czegoś nowego, czy zaczniesz robić coś lepiej. To do Ciebie należy podjęcie decyzji o zrobieniu pierwszego, a następnie następnego kroku. Nie oczekuj, że ktoś Cię czegoś nauczy! Brak szkoleń w Twojej firmie (choć jest naganne) nie może być dla Ciebie wymówką. Zadawaj dobre pytania i szukaj na nie odpowiedzi. Żyjemy we wspaniałych czasach kiedy dostęp do wiedzy i informacji jest niemal nieograniczony. Korzystaj z niego mądrze i odpowiedzialnie

Nie stój w miejscu – podejmij działanie:

  • Każdego dnia zadawaj sobie pytania – definiuj czego nie wiesz a powinieneś wiedzieć
  • Każdego dnia szukaj odpowiedzi na te pytania
  • Weź odpowiedzialność za swoją przyszłość i kompetencje
  • Wyjdź poza strefę komfortu
  • Doskonal się dla siebie i swojej pracy – nie dla innych
  • Rozwijaj kompetencje uniwersalne (komunikacja, obsługa excela, radzenie sobie ze stresem… to tylko kilka przykładowych)
  • Poznawaj nowych ludzi i rozmawiaj z nimi
Avatar

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Dodaj komentarz

Kliknij aby dodać komentarz

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.