Na słuchawkach Tips & Tricks

Jak obsługiwać klienta ekspresyjnego?

Klienta ekspresyjnego poznasz po bardzo bogatej gestykulacji, dużo głośniejszych i barwnych wypowiedziach. Jest entuzjastyczny i bardzo przyjacielski w relacji. Jest silnie przywiązany do swoich przekonań i opinii. Obsługując go zadbaj z jednej strony o relację, ale z punktu widzenie efektywności – o fakty i porządek przekazywanych i uzgadnianych informacji.

Gdyby definiować klienta na podstawie typów osobowości to ekspresyjny jest typowym ekstrawertykiem napędzanym emocjami. Mówi głośno, barwnie i bardzo dużo. Ale celem takiego stylu przekazu informacji (niekoniecznie w świadomy sposób) jest to, żeby rozmówca poczuł emocje jakie drzemią, a czasami targają klientem wewnątrz. Dzięki swoim cechom w sposób łatwy i naturalny potrafią zarażać entuzjazmem. Dla takiego klienta bardzo ważne pozostają relacje.

About the author

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Add Comment

Click here to post a comment

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.