Na słuchawkach Tips & Tricks

Pisz czytelnie

Zadbaj o odpowiednią (czytelną i zrozumiałą) formę listu / pisma, którym komunikujesz się z klientem. To nie tylko zestaw wyrazów, zdań ujętych w strukturę jakiej uczyłeś się w szkole lub narzuciła organizacja, w której pracujesz. List jest elementem komunikacji – musi być zrozumiały dla odbiorcy, łatwy w czytaniu, a na końcu musi on wiedzieć co z niego wynika.

W dawnych czasach pisanie listów uchodziło za sztukę. Uczono w jaki sposób tworzyć pięknie brzmiące zdania, jak przekazać z szacunkiem myśl oraz jak ją (odręcznie) napisać. Dzisiaj w dobie maili, mediów społecznościowych i komunikatorów sztuka niemal wymarła, a ostatnie bastiony „pisarstwa” często pozostają wierne prawdopodobnie nigdy nieweryfikowanemu firmowemu standardowi komunikacji.

About the author

Avatar

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Add Comment

Click here to post a comment

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.