Manager Tips & Tricks

Pomagaj innym

Pomagaj i angażuj swoich pracowników i partnerów w pomaganie potrzebującym. Działaj na rzecz środowisk lokalnych, przeciwdziałaj wykluczeniu społecznemu, wspieraj przedsiębiorczość. Bądź organizacją mądrze odpowiedzialną społecznie – ucz pomagania i korzystania z dostarczanej pomocy. Nieustannie kształtuj prospołeczne postawy wśród swoich pracowników.

Centra kontaktowe (contact centers, centra obsługi itd) zostały stworzone przez firmy z myślą o niesieniu pomocy klientom ich produktów i usług. Ułatwienie korzystania z zakupionych dóbr oraz minimalizowanie lub kompensowanie problemów związanych z nieuniknionymi awariami, usterkami czy … nawet nieumiejętnością korzystania stanowią podstawowe cele pracy setek tysięcy ludzi w strukturach obsługi klienta. Pomoc, pomocność jest więc wpisana w DNA tego typu firm.

Świat według opinii wielu osób nie jest sprawiedliwy. Obok ludzi bardzo bogatych żyją nawet skrajnie biedni, obok tych, którym nie starcza 14 godzin na wykonanie swojej pracy przechodzą ci, którzy w ogóle jej nie mają. Powinnością tych pierwszych (tych, którzy mają, potrafią) jest zatem pomaganie tym drugim (tym, którzy z różnych powodów nie mogą lub nie potrafią).

Ale, pomaganie nie polega na oddaniu czegoś co się posiada potrzebującemu, żeby wyłącznie zaspokoić brak posiadania. Pomaganie motywowane oczyszczeniem sumienia, czy pokazania innym „oto nasza firma pomaga” jest tylko pustą deklaracją „pod publikę”. Prawdziwe pomagania to przekonanie – głęboka wiara w sens działania i angażowania w nie innych.

About the author

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Add Comment

Click here to post a comment

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.