Na słuchawkach Tips & Tricks

Poznaj kontekst problemu

Każda informacja jest osadzona jest w szerszym kontekście – w zdarzeniu, uwarunkowaniach, zależnościach. Czasami w bardziej innym razem mniej specyficznym środowisku. Aby dobrze zrozumieć sens przekazywanych przez klienta informacji i poznać prawdziwą istotę problemu musisz otworzyć się na klienta i na nieoczywistość tego co się wydarzyło.

Każdy kontaktujący się z Tobą czy Twoją firmą klient ma swoją bardzo indywidualną historię, a jego problem jest wyjątkowy i niepowtarzalny. Dla niego. Dla Ciebie zapewne jest to kolejny podobny do poprzedniego telefon, niczym nie wyróżniająca się potrzeba, na którą masz już przygotowaną “świetną” gotową odpowiedź. Wiele spraw możemy z powodzeniem rozwiązać i “odhaczyć” na “automacie” – bez specjalnego zaangażowania czy emocji. Jednak pamiętaj, że każdy klient widzi ją na swój indywidualny i bardzo osobisty sposób.

About the author

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Add Comment

Click here to post a comment

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.