Na słuchawkach Tips & Tricks

Poznaj świat klienta

Każdy kraj, region, obszar biznesu, a nawet wiek czy płeć ma swoją specyfikę – uwarunkowania, które definiują zachowania i przyzwyczajenia klientów. Poznaj świat, kulturę i kontekst w jakich żyją i pracują Twoi klienci. Pozwoli Ci to lepiej zrozumieć ich potrzeby, sposób myślenia i podejmowania decyzji. Bądź fachowcem w dziedzinie i sytuacjach, w której są Twoi Klienci.

Jeżeli pracujesz w firmie informatycznej, która dostarcza program księgowy dla biur rachunkowych i firm – sprzedajesz produkt lub usługę, obsługujesz klientów, zapewniasz wsparcie techniczne powinieneś znać nie tylko sam produkt, ale zagłębić się w dziedzinę w której pracują Twoi odbiorcy. Poznaj specyfikę pracy księgowego – jakie czynności wykonuje, z jakich narzędzi korzysta. Śledź zmiany w przepisach – dąż by być partnerem do rozmowy.

Pracownicy outsourcingowych call center zlokalizowanych np. w Indiach (światowej stolicy outsourcingu) obsługują klientów z całego świata. Aby być wiarygodnym rozmówcą uczą się oni kultury obsługiwanych krajów. Poznają zwyczaje, śledzą pogodę, sytuację polityczną czy nawet program telewizyjny.

Obsługa klienta to wyjątkowe wyzwanie. Wymaga nieustannej pracy nad sobą i poszerzania swojej wiedzy. Jak żadna inna pozwala na poszerzenie horyzontów i poznanie nowych specjalizacji. Bądź ciekawy świata klienta i otwarty na jego specyficzne potrzeby.

Poznaj świat klienta:

  • Poznaj specyfikę pracy lub życia klientów, których obsługujesz (na czym polega, czym się różni od innych, czym jest uwarunkowana)
  • Śledź wiedzę i informacje, z której korzystają klienci – nowości, zmiany, orzecznictwo
  • Bądź ekspertem w dziedzinie, w której pracujesz – bądź partnerem do rozmowy
  • Poznaj kulturę regionu, w którym mieszkają twoi klienci – cechy charakterystyczne, klimat, powiedzenia, potrawy, pogoda
Avatar

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Dodaj komentarz

Kliknij aby dodać komentarz

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.