Manager Tips & Tricks

Przygotuj się do konferencji

Konferencje, szkolenia, seminaria rozpoczynają się na długo przed i kończą się na długo po samym spotkaniu. Uczestnictwo w w nich to spory wydatek (zarówno finansowy jak i czasowy). Przygotuj się dobrze do uczestnictwa w wydarzeniu odpowiednio planując czas oraz cele, które chcesz lub powinieneś osiągnąć.

  1. Określ jasno swoje potrzeby  – jaka wiedza jest Tobie (konkretnie tobie) potrzebna w danym momencie
  2. przeanalizuj dostępne oferty przez pryzmat Twoich potrzeb – zwróć uwagę, kto będzie prezentował (m.in. jakie ma doświadczenie), o czym (opis prezentacji) no i oczywiście przez pryzmat dostępnego budżetu.
  3. Nie próbuj od razu zdobyć całej wiedzy ale jak już zdobywacie tą wiedzę skupcie się na 1 – 2 konferencjach takich najbardziej soczystych, najbardziej adekwatnych dla Waszych potrzeb
  4. Jeżeli jedziesz na konferencję po raz kolejny lub wybierasz się większą liczbą osób negocjuj cenę uczestnictwa
  5. zaznacz na agendzie te wykłady, które są dla ciebie szczególnie istotne (rzadko jest tak, że wszystkie prezentacje są równie interesujące)
  6. dowiedz się jak najwięcej na temat prelegenta – kim jest, czym się zajmuje, specjalizuje
  7. zapisz w kalendarzu godziny i miejsce interesujących Cię wykładów – potraktuj je jako terminy
  8. określ możliwie precyzyjnie co Cię zainteresowało w danym temacie – sam tytuł czy może jakiś konkretny problem – sformułuj konkretne pytania, na które chcesz znaleźć tam odpowiedzi
  9. umów się z prelegentem, żeby porozmawiać szerzej na interesujące cię tematy – znajdź kontakt do prelegenta lub poproś organizatorów o skontaktowanie Cię z nim, nawiąż z nim kontakt i spróbuj ustalić konkretne miejsce i czas spotkania. – powiedz, że tam będziesz i chciałbyś porozmawiać na dany temat.
  10. Dowiedz się kto będzie uczestniczył w konferencji – umów spotkania.
  11. Przygotuj odpowiednią liczbę wizytówek
  12. Zaplanuj czas na konferencję jako czas zajęty – nie zabieraj pracy ze sobą na konferencję
  13. zarezerwuj hotel (jeżeli konferencja odbywa się w innym mieście) oraz bilety na transport
  14. Sprawdź gdzie odbywa się konferencja i jak najwygodniej (i na czas) dojechać na miejsce
  15. Przyjedź dzień wcześniej
  16. Poznawaj nowych ludzi – nie otaczaj się wyłącznie swoimi starymi znajomymi, wyjdź poza ten krąg. Najlepiej kiedy już wcześnie będziesz wiedział kto lub z jakich firm ktoś będzie. Wymieniaj się wizytówkami.
  17. Zadawaj pytania – mnóstwo pytań, interesuj się tym co robią inni.
  18. Przygotuj krótką wypowiedź na swój temat – kim jesteś i dlaczego tu przyjechałeś – daj się dobrze poznać
  19. Podczas wykładów notuj najważniejsze dla ciebie zdania i fakty. Materiały dostaniesz, ale pewnie już o tym zapomnisz.
  20. Notuj pytania, które chciałbyś zadać prelegentowi na końcu jego wystąpienia
  21. Zadawaj pytania kiedy czegoś nie zrozumiałeś lub jakiś temat Cię szczególnie interesuje
  22. Nie obawiaj się kwestionować jeżeli prelegent mówi totalne bzdury, ale zachowaj pełna kulturę
  23. Wykorzystaj dobrze czas – możesz wykorzystać czas wykładów, które cię nie interesują na umówione spotkania z innymi uczestnikami
  24. Zostań do końca konferencji, a nawet dłużej – kawa, after party to doskonały czas na pogłębienie tematu konferencji z innymi uczestnikami
  25. Skontaktuj się z poznanymi podczas konferencji osobami w ciągu maksymalnie 72 godzin – podziękuj każdemu za spotkanie i zapowiedz ewentualne dalsze kontakty
  26. Przejrzyj materiały konferencyjne – oznacz istotne dla ciebie i umieść je w odpowiednim miejscu (takim gdzie trzymasz materiały referencyjne) – resztę – wyrzuć.
  27. Jeżeli przywiozłeś z konferencji jakąś inspirację, pomysł – zapisz ją i sprawdź co należałoby zrobić, jakie środki zaangażować, żeby wdrożyć je w życie i…. do it
  28. Buduj, dbaj, pielęgnuj sieć biznesowych znajomości.
Maciej Buś

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Dodaj komentarz

Kliknij aby dodać komentarz

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.