Manager Tips & Tricks

Pytaj o co chcesz

Otwórz się na pytania zadawane przez Twoich pracowników, współpracowników i partnerów. Zdobywaj wiedzę o tym co ich trapi, ciekawi,jakich informacji im brakuje. Dostarczaj im odpowiedzi i pozwól być im lepszymi i bardziej efektywnymi. Bądź ciekawy i otwarty na potrzeby wiedzowe twojego zespołu. „Otwórz drzwi” swojego biura i ogłoś „ask me anything” (pytaj mnie o co chcesz).

Człowiek czuje się komfortowo kiedy może zaspokoić różne swoje potrzeby. Wśród nich są również: ciekawość (chciałbym wiedzieć co, jak i dlaczego), poczucie pewności i bezpieczeństwa (chcę wiedzieć co się dzieje wokół mnie, chcę móc świadomie uczestniczyć w zmienia, chcę by mi ufano) jak również wiedza (chcę posiadać / mieć dostęp do wszystkich możliwych informacji aby jak najlepiej wykonywać swoją pracę. Brak informacji powoduje powielanie błędów, generowanie niekoniecznie prawidłowych domysłów, rozpowszechnianie się nieprawdziwych danych i powstawanie plotek.

Wprowadź do kultury swojej organizacji model „ask me anything” (pytaj mnie o co chcesz). Pozwól swoim pracownikom, współpracownikom i partnerom, a nawet klientom zadawać Tobie (zarządowi, firmie, kierownictwu) dowolne pytania, które przyjdą im do głowy. Wśród nich zapewne pojawi się wiele dotyczących produktów, procesów, cenników itp. Mogą się również pojawić pytania o przeszłość i przyszłość firmy, o plany, o obecną sytuację strategię i wyznawane wartości. Bądź przygotowany, że ktoś zada Ci bardzo szczegółowe pytania o przepisy prawa, interpretacje zapisów regulaminu, o konkurencję czy nawet jakimi samochodami rozwożone są wasze produkty. Wyzwól w swoim otoczeniu ciekawość. To napędza rozwój i zwiększa efektywność.

About the author

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Add Comment

Click here to post a comment

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.