Na słuchawkach Tips & Tricks

Sprzedawaj etycznie

Dobra sprzedaż to taka, na której możesz zbudować trwałą, pozytywną relację z klientem. Bazuje ona na zaufaniu i poczuciu obu stron, że spotkały się w odpowiednim punkcie, że zarówno klient jak sprzedawca osiągnęli korzyść i, co ważne, nie ponieśli szkody. Sprzedaż etyczna zawsze bazuje na uczciwych intencjach, unika podstępu i kieruje się prawdą.

Goniąc za realizacją krótkoterminowych planów sprzedażowych niektórzy próbują uprościć sobie pracę, szukają drogi na skróty, która spowoduje, szybszą, większą sprzedaż. Najlepiej tu i teraz. Potrafią zapomnieć w jednej chwili o zobowiązaniach jakich podjęli się podpisując umowę o pracę, odkładają na bok wyznawane (a przynajmniej deklarowane) wartości religijne (jaka by ona nie była). Koncentrują się na “dowiezieniu targetu” z hasłem na ustach “cel uświęca środki”.

Otóż nie. Szczególnie sprzedaż jest procesem niosący w sobie ogromną odpowiedzialność. Wartości etyczne, kulturowe a nawet religijne mają stanowią fundament jakości i trwałości budowli jaką wznieśliśmy – relacji. Jeżeli pozwalasz sobie na dolanie do zaprawy murarskiej zbyt wiele wody fundament nigdy nie zwiąże się dobrze i budowla, którą Ty lub Twoja organizacja próbowała wznieść na tym kontakcie zapadnie się. Potraktuj sprzedaż jak budowę wieżowca – najwyższego na Świecie. Każda kolejna transakcja to nowe piętro. Na złej sprzedaży nie zbudujesz następnej – klient nie pozwoli się oszukać ani tobie ani nikomu innemu. Pozostaniesz w najlepszym wypadku ze zgliszczami lepianki, której nawet nie próbowałeś umocnić szalunkiem.

Sprzedawaj etycznie

  • Sprzedaj tak, żeby klient poprosił o jeszcze
  • Nie stosuj sztuczek i manipulacji aby osiągnąć swój cel
  • Bądź przekonany, że klient wie co robi podejmując decyzję o zakupie
Avatar

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Dodaj komentarz

Kliknij aby dodać komentarz

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.