Na słuchawkach Tips & Tricks

Szybka regeneracja – zdrzemnij się

Kiedy oczy ci się kleją, nie możesz skoncentrować myśli, ani nabrać pełnego oddechu – postaraj się wyłączyć na 10 minut – zdrzemnij się. Znajdź kawałek spokojnego miejsca i odłącz się o otaczającej Ciebie rzeczywistości. Krótka drzemka, stan letargu potrafi spowodować, że odzyskasz siły i energię do pracy.

Bywają takie dni kiedy po czujemy się zmęczeni. Niektórzy z nas są szczególnie podatni na zmiany pogody, wahania ciśnienia. Snujemy się jak zombie, ziewamy tak, że niemal połykamy wszystkich dookoła, prostą czynność wykonujemy kilkakrotnie dłużej niż normalnie. Niemal każdy przynajmniej raz znalazł się w takim stanie, a dla niektórych to niemal codzienność.

Najczęściej pierwsza na ratunek przychodzi nam kofeina – ta zawarta w kawie czy w napojach energetycznych. Problem leży jednak w tym, że ta po pierwsze działa krótkoterminowo i zaraz ponownie po nią musimy sięgać, po drugie nie jest najzdrowsza, po trzecie uzależnia, no i przestaje działać jak pierwotnie zakładaliśmy. Można sięgnąć po cytrusy – zjedz pomarańcze.

Jednak szukając dobrego, skutecznego i naturalnego sposobu regeneracji sił witalnych polecamy krótką drzemkę. Zaledwie 10 minutowy stan letargu pozwala na rozluźnienie spiętych mięśni, wyrównanie oddechu, uspokojenia myśli. Nowoczesne firmy tworzą specjalne miejsca do cichego wypoczynku wyposażone w kanapy, pufy, ogromne poduszki lub bardziej nowocześnie w specjalne fotele z masażem czy urządzenia zwane energy podami. Najważniejsze jest jednak znaleźć kawałek spokojnego miejsca aby usiąść, położyć się i zamknąć oczy.

About the author

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Add Comment

Click here to post a comment

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.