Bądź osobą pozytywną. Niezależnie od tego, że dzieli Cię od klienta czasami kilka a innym razem kilkaset lub kilka tysięcy kilometrów on widzi Twoją twarz, minę. Oczami wyobraźni buduje sobie obraz osoby, z którą rozmawia. Twój głos maluje w świadomości klienta obrazy. Zadbaj o to, by widział Ciebie w jak najlepszym świetle. Twój uśmiech, Twój nastrój, Twoje usposobienie nie jest obojętne w rozmowie telefonicznej – jest słyszalne.
Uśmiech, twoja mina, a może grymas nie są elementem, który możesz w stu procentach wyćwiczyć i przywołać na zawołanie. Wewnętrzne emocje mają to do siebie, że przenikają przez każdą maskę. W rozmowie telefonicznej, gdzie fizyczną maskę – mowę ciała – zastępujesz zestawem narzędzi wokalnych ukrycie emocji jest dużo trudniejsze. Wszędzie tam gdzie masz do zrealizowania cel – znaleźć porozumienie z klientem, odkryć jego potrzeby lub problem, znaleźć i dostarczyć mu rozwiązanie pozytywne emocje, które widzi (oczyma wyobraźni) i słyszy są Twoim największym sprzymierzeńcem.
Cały artykuł dostępny na
Platformie Mentoringowej Obsługa Klienta PRO
Zbuduj obsługę klienta, którą pokochają Twoi klienci. Kompleksowy program systematyzujący wiedzę i rozwijający kompetencje w zakresie relacji marki z klientami. Baza wiedzy | Słownik pojęć | Kursy Online | Baza narzędzi | Forum wsparcia | Webinary
Dodaj komentarz