Na słuchawkach Tips & Tricks

Wrzuć na hold

Jeżeli zabrakło Ci wiedzy i potrzebujesz konsultacji kolegi, koleżanki czy przełożonego przejdź na hold. Hold to tryb zawieszenia rozmowy, podczas którego klient nie słyszy Ciebie. W tym czasie możesz skoncentrować się na wyszukaniu potrzebnych informacji, skonsultować się z ekspertem w danej dziedzinie lub przygotować potrzebne materiały. Tryb ten bywa bardzo pomocny w przypadku trudniejszych spraw, ale jego użyciem rządzą pewne prawa.

Rozmowa z klientem powinna być płynna, ale przede wszystkim naturalna i konstruktywna. Jeżeli potrzebujesz chwili aby sprawdzić lub wyszukać informacji skorzystaj z prostej procedury: 1) Poproś o zgodę na zawieszenie rozmowy (poinformuj, że ją zwiesisz aby wyszukać potrzebne informacje 2) zarządzaj czasem oczekiwania 3) Podziękuj za oczekiwanie i przekaż znalezione rozwiązanie.

About the author

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Add Comment

Click here to post a comment

Udostępnij to znajomym