Manager Tips & Tricks

Wspieraj hobby i pasje swoich pracowników

Wspieraj swoich pracowników również w rozwoju pozazawodowym. Pomagaj realizować ich pasje, odkrywać nowe możliwości, rozwijać zainteresowania. Zostań mecenasem hobby pracowników w swojej firmie. Zyskaj ich jeszcze większą satysfakcję, lojalność i zaangażowanie. Wyjdź poza sztywne ramy godzin pracy i relacji firma-pracownik. Doceniaj osiągnięcia również na polach pozazawodowych.

Praca wypełnia sporą część dnia i życia. Stanowi fundament finansowego funkcjonowania. Kształtuje charaktery, uczy nowych umiejętności, jest istotnym elementem życia społecznego. Ale o istocie „bycia”, rozwoju i motywacji najczęściej stanowi coś co leży często poza godzinami pracy. Pasja, zainteresowania, hobby – aktywność, która potrafi w stu procentach zaangażować myśli, oderwać od rzeczywistości, pokonań niemożliwe.

Zapewne masz w swojej firmie ludzi, którzy biegają lub uprawiają inny sport, organizują wyprawy w nieznane, fotografują lub kręcą amatorskie filmy, rysują, malują, piszą wiersze. Lista hobby może być tak długa jak długa jest lista płac w Twojej firmie. To ich drugie, a czasami pierwsze życie. Ułatw im realizację ich pasji, a zyskasz wdzięczność, zaangażowanie, ale również świetny materiał marketingowy.

Form wsparcia jest bardzo wiele. Ważne aby korespondowały one z prawdziwymi potrzebami i na do osiągnięcia tego celu zostały spożytkowane. Może to być wsparcie finansowe przeznaczone na dodatkową, specjalistyczną edukację, zakup lub po prostu udostępnienie sprzętu do realizacji pasji pracownika (np kamera wideo czy aparat fotograficzny). Mogą to być bardziej elastyczne godziny lub warunki pracy, które pomogą pogodzić dwie ważne życiowe aktywności.

Zyskujesz dobrze zmotywowanego i aktywnego pracownika. Tak już jest, że ludzie, którzy mają hobby są lepiej zorganizowani, szybciej i łatwiej przyswajają wiedzę i są bardziej otwarci na zmiany. Przenoszą oni swoje doświadczenia związane z realizacją pasji na inne obszary życia i pracy.

Avatar

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Dodaj komentarz

Kliknij aby dodać komentarz

Akademia Customer Service

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.