Na Słuchawkach

Wspieraj i rozwijaj swój zespół

Zadbaj o dobrą energię w swoim zespole – wspieraj swoich ludzi, stwórz odpowiednie warunki do pracy i współpracy, bądź pewien, że twoi współpracownicy wiedzą co i jak wykonać. Tak jak lejesz dobry olej do silnika swojego samochodu by mieć pewność, że nie zawiedzie cię na trasie, tak dbaj o swój zespół dostarczając mu odpowiedniego paliwa.

Managerowie, trenerzy, supervisorzy… im wyżej w hierarchii organizacyjnej tym bardziej są osamotnieni i często pozostawieni samym sobie w podejmowaniu codziennych decyzji. Komunikacja w wielu organizacjach przypomina sytuację, jaką znasz z zabawy “głuchy telefon” – informacja oddalając się od nadawcy zaczyna zmieniać swoje znaczenie, a motywacja odbiorców spada bo zaczyna brakować im pewności co do sensu swoich działań.

Zarządzając zespołem ludzi – managerów, specjalistów, którzy są odpowiedzialni za wydzielone obszary firmy czy projektu stajesz się odpowiedzialny z jednej strony za sukces przedsięwzięcia jako przedmiotu z drugiej za sukces swoich współpracowników jako podmiotu, bez którego nie byłbyś go zrealizować. Efektywność zespołu i ich poszczególnych członków wynika z wewnętrznego poczucia pewności, że “wiem co mam zrobić, posiadam niezbędne kompetencje i otaczają mnie ludzie, na pomoc, których mogę liczyć”.

Wspieraj i rozwijaj swój zespół

  • Bądź przejrzysty – niech Twoi współpracownicy znają Twoje przekonania, oczekiwania, cele – nie każ im się domyślać tego
  • Jasno wyrażaj swoje oczekiwania, formułuj zadania
  • Znajdź czas na rozmowę z zespołem – organizuj regularne odprawy zespłu
  • Pomyśl o sesjach mentoringowych i coachingowych dla członków Twojego zespołu
  • Wyślij lub organizuj szkolenia rozwijające kompetencje
  • Kreuj kulturę organizacyjną firmy, projektu, zespołu ukierunkowaną na jasnych zasadach i postaw na otwartą komunikację.

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Dodaj komentarz

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.