Na Słuchawkach

Współdziałaj

Jeżeli chcesz osiągnąć więcej, być bardziej skutecznym w zarządzaniu i działaniu otwórz się na współpracę z innymi. Biznes budowany wyłącznie na kompetencjach ograniczonych przez własne firmowe przekonania będzie się rozwijał dużo wolniej niż angażujący zewnętrzne zasoby. Współdziałaj – bądź aktywny wewnątrz swojej organizacji, branży, na konferencjach i spotkaniach biznesowych.

Współdziałanie to sposób myślenia i pracy organizacji. Zakłada ono aktywny udział  firmy i jej managerów w życiu branży. Jest wyjściem poza mury własnego przedsiębiorstwa po to by budować i wzmacniać nadrzędne wartości – uwarunkowania, w których działa Twoja firma. Stowarzyszenia, izby gospodarcze, klastry i towarzystwa biznesowe powstają w celu reprezentowania interesów branży, którą reprezentują oraz kreowaniu wspólnych rozwiązań pozwalających efektywnie prowadzić biznes.

Ale jak powiedział Henry Ford „Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces”. Prawdziwa korzyść dla Twojej organizacji nie wynika z przystąpienia do danego projektu. Kolejna pieczątka na Twojej stronie internetowej może co prawda wpłynąć na wiarygodność Twojego biznesu o ile… faktycznie „coś” za nią stoi. Prawdziwe korzyści ujawniają się dopiero w działaniu, zaangażowaniu w realizowane projekty, analizowaniu różnych punktów widzenia, opinii oraz danych. Wspólna praca nad zagadnieniami biznesu, w którym działasz wzmacnia jego kontekst, a przez to zyskujesz Ty i Twoja firma.

Bierz udział w badaniach i analizuj wyniki

Udostępniaj zaufanym organizacjom dane i informacje o sposobie prowadzenia swojego biznesu. 99 % pytań w różnego rodzaju projektach nie dotyka elementów stanowiących przewagę konkurencyjną badanych. W zamian oczekuj informacji benchmarkowych – jak Twoja firma plasuje się na tle firm podobnych / konkurencyjnych. Współdziałając w ten sposób masz realny wpływ na powstawanie rynkowych standardów, wizerunek branży i oczywiście efektywność Twojego biznesu.

Bierz udział w konkursach

Pokaż co i jak robisz. Podziel się swoimi sukcesami. Sprawdź co inni eksperci branżowi mówią na ten temat, jak go oceniają. Analizuj projekty innych. Czerp inspirację całymi garściami.

Bierz udział w projektach branżowych

Budowanie standardów branżowych, konferencje, seminaria, spotkania biznesowe, targi – katalog miejsc i aktywności jest imponujące. Ale nie wystarczy tylko wziąć udział – bądź aktywny – zadawaj pytania, dziel się opiniami, kwestionuj, bądź twórczy.

Współdziałaj

Otwórz się na nowe doznania – na głos innych, nowe znajomości, możliwości rozwoju siebie i swojej firmy. Współdziałaj w obrębie wewnętrznych zespołów, międzyfirmowych grupach roboczych, interdyscyplinarnych projektach biznesowych i naukowych. Miej wpływ na rzeczywistość, w której pracujesz.

Avatar

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Dodaj komentarz

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.