Manager Tips & Tricks

Zaangażuj klienta

Włącz świadomie klienta w proces obsługowy czy sprzedażowy. On w nim uczestniczy i jego zaangażowanie w tym przede wszystkim podjęcie działania determinuje powodzenie procesu. Zapomnij o misji przekazywania informacji lub oferty. Skoncentruj się na celu jakim jest rozwiązanie problemu lub zaspokojenia potrzeby. Skup się na emocjach klienta, zarówno tych tu i teraz jak i w przyszłości.

W procesach realizowanych w call / contact center klient jest podmiotem – osobą posiadającą potrzeby, problemy (przedmiot naszych procesów), ale również emocje, postawy i przede wszystkim moc sprawczą. Możesz wykładać kolejne argumenty przemawiające za Twoim rozwiązaniem, ale jeżeli nie będą one trafiać w do niego w odpowiedni sposób pozostaną tylko nic nie znaczącymi frazesami. Czasy statystki zakładającej, że robimy swoje bo i tak określonego procentu klientów nie można uszczęśliwić minęły (nie tak dawno temu). Dzisiejszy marketing (w tym telemarketing – rozumiany jako marketing wykorzystującym zdalne kanały komunikacji) bazuje na relacji, na rozmowie, na dobrym zrozumienie potrzeb, na współpracy. Nie ma w nim miejsca na sztuczki, pseudotechniki – musisz być autentyczny.

Cały artykuł dostępny na
Platformie Mentoringowej Obsługa Klienta PRO

Zbuduj obsługę klienta, którą pokochają Twoi klienci. Kompleksowy program systematyzujący wiedzę i rozwijający kompetencje w zakresie relacji marki z klientami. Baza wiedzy | Słownik pojęć | Kursy Online | Baza narzędzi | Forum wsparcia | Webinary

Avatar

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Dodaj komentarz

Kliknij aby dodać komentarz

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.