Zaangażuj konsultantów

Otwórz się na głos, pomysłowość i energię Twoich pracowników. Powiedzenie mówi “co dwie głowy to nie jedna”, a ty masz ich naprawdę wiele. Zaangażuj konsultantów w realizację projektu – spraw, by to nie była dla nich tylko praca, ale miejsce samorealizacji i tworzenia trwałych wartości. Masz prawo oczekiwać od nich więcej, ale aby to osiągnąć daj im poczucie, że biorą udział w czymś ważnym, w czymś na kształt czego mają wpływ.

Zaangażowanie pracownika to coś dalece innego i bardziej ambitnego niż tylko zatrudnienie pracownika. To spowodowanie, aby swoją pracę wykonywał z prawdziwym przekonaniem dążąc do celu, który i dla niego ma sens. To uruchomienie jego wewnętrznej motywacji do osiągania rezultatów, to wyzwolenie jego energii do działania i współdziałania. W badaniach prowadzonych przez Instytut Gallupa wskaźnikiem zaangażowania jest de facto poziom satysfakcji z pracy, co czyni satysfakcję z pracy i zaangażowanie w pracę pojęciami jednoznacznymi.

Nie ma mowy o angażowaniu pracowników w realizację zadań jeżeli ich przełożeni nie są odpowiednio zmotywowani do wykonywania swojej pracy. Managerowie sami powinni być zaangażowani jeżeli oczekują od innych zaangażowania. Pracownicy bardziej zaangażowani żywią zwykle pozytywne uczucia w stosunku do przedsiębiorstwa, w którym pracują, i szanują firmę.

Zaangażuj konsultantów w pracę:

  1. Ważne jest, by rozwijać zaangażowanie pracowników już od pierwszego dnia w pracy.
  2. Zaangażowanie pracowników wymaga zaangażowania kadry kierowniczej.
  3. Zwiększaj zaangażowanie poprzez komunikację dwukierunkową
  4. Stwórz satysfakcjonujące możliwości rozwoju
  5. Upewnij się, że pracownicy mają wszystko, czego potrzebują do swojej pracy
  6. Udostępnij pracownikom odpowiednie szkolenia
  7. Wypracuj sprawny system uzyskiwania informacji zwrotnych
  8. Stwórz zarówno finansowe, jak też pozafinansowe nagrody dla pracowników, u których wystąpił wzrost zaangażowania w pracę.
  9. Stwórz wyróżniającą się kulturę organizacji
autor:
Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Zobaczy wszystkie artykuły
Dodaj swój komentarz

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.