Tips & Tricks

Zadbaj o ergonomię stanowiska pracy

Zadbaj o odpowiednie warunki pracy dla swoich konsultantów. Wysokość blatu, wielkość monitora, rodzaj fotela to tylko niektóre elementy stanowiska pracy, które w sposób bezpośredni wpływają na jakość wykonywanej przez Twoich pracowników pracy. Ergonomia stanowiska pracy to element z jednej strony określony przepisami prawa, z drugiej stanowiący wyraz troski o czyjeś zdrowie i atmosferę w pracy.

Ergonomia stanowiska pracy jest tematem często pomijanym lub marginalizowanym w procesie tworzenia contact center. To na szczęście się coraz częściej zmienia w ostatnim czasie, a najbardziej pocieszające jest w tym, że intencją nie jest bycie w zgodzie literą prawa, ale stworzenie przyjaznego środowiska pracy. Ergonomia to dostosowanie elementów stanowiska pracy czyli blatu roboczego (biurka), ustawienia monitora, myszki i klawiatury, rodzaju i ustawienia fotelu, do naturalnych pozycji człowieka.

Zwróć uwagę, że pozycja siedząca nie jest dla człowieka pozycją naturalną. Dolegliwości układu mięśniowo-szkieletowego, które są bezpośrednim następstwem złej pozycji dotyczą 35% osób, które pracują z komputerem. Siedzenie w nieodpowiedniej pozycji może prowadzić do bólów wielu części ciała od karku po kolana i łydki i powodować problemy z koncentracją, a nawet frustrację.

Odpowiednie krzesło/fotel biurowy powinno posiadać:

  • wymiary oparcia i siedziska, zapewniające wygodną pozycję ciała i swobodę ruchów,
  • regulację wysokości oparcia oraz regulację pochylenia oparcia w zakresie: 5° do przodu
    i 30° do tyłu,
  • regulację wysokości siedziska w zakresie 40-50 cm, licząc od podłogi,
  • wyprofilowanie płyty siedziska i oparcia odpowiednie do naturalnego wygięcia kręgosłupa i odcinka udowego kończyn dolnych,
  • możliwość obrotu wokół osi pionowej o 360°,
  • podłokietniki.

Wysokość stołu oraz siedziska krzesła powinna być taka, by zapewniała:

  • odpowiednią przestrzeń do umieszczenia nóg pod blatem stołu,
  • naturalne położenie rąk przy obsłudze klawiatury, z zachowaniem co najmniej kąta prostego między ramieniem i przedramieniem.
Avatar

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Dodaj komentarz

Kliknij aby dodać komentarz

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.