Manager Tips & Tricks

Zadbaj o swoją markę osobistą

Tak jak firmy budują i pielęgnują wartość markę swoich produktów i usług tak ty jako manager powinieneś zadbać o wizerunek swojej najważniejszej usługi biznesowej – siebie samego. Wracamy do czasów kiedy to co oferujemy innym i wszystkie z nim związane atrybuty schodzą na dalszy plan. Teraz liczy się człowiek który je udostępnia i relacja jaką z nim zbudujemy. Zadbaj więc o swoją markę osobistą – miej na uwadze jak postrzega Cię rynek i kontrahenci.

Każda szanująca się firma definiuje markę swoich produktów i usług. Określa misję i wizję prowadzonej działalności, zasady kreowania wizerunku – w jakim kontekście chce i powinna się pokazywać, a nawet czego w tym względzie unikać. Ty jako manager podobnie jak marka usługowa masz rynkowi coś do zaproponowania – swoją wiedzę, umiejętności, doświadczenie. Oprócz nich usługi jakie świadczysz dla i w imieniu firmy w oczach klienta często będą miały Twoją twarz. Marka firmowa ma swoje logo, określone wartości, zasady. Twoja marka osobista ma Twoją twarz, system wartości, poglądy, przekonania.

Funkcjonując w mniej lub bardziej otwartym środowisku biznesowym stajesz się osobą na swój sposób „publiczną”. Media komunikacyjne dostępne już w tej chwili na wyciągnięcie palca (w tym media społecznościowe) skutecznie zburzyły ułudę poczucia prywatności. Weź pod uwagę, że Twoje wypowiedzi, publikacje, a nawet statusy aktywności np. na Facebooku budują w oczach Twoich partnerów biznesowych wizerunek – czy zawsze to co oni widzą po drugiej strony monitora jest tym co ty chciałbyś im powiedzieć ? Jak chciałbyś, żeby Ciebie postrzegali i rozumieli ?

About the author

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Add Comment

Click here to post a comment

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.