Na słuchawkach Tips & Tricks

Zakazane zwroty cz. 4

Słowa budują Twoją wiarygodność. Dobieraj je i używaj odpowiedzialnie tak by służyły one Tobie, a nie działały przeciwko. Niezależnie od tego czy coś sprzedajesz, czy Twoim zadaniem jest udzielenie ważnych informacji, odzyskanie należności, znalezienie porozumienie a może nawet chcesz znaleźć lepszą pracę lub umówić się z ważną dla ciebie osobą – rozsądnie dobieraj słowa.

Ale – to jedno z najbardziej zdradliwych słów. Wygląda niewinnie, ale… i właśnie ukazuje się nam jego działanie. „Ale” jest nazywane kasownikiem – znosi wszystko co zostało przed nim powiedziane. „Szczycimy się najwyższym poziomem obsługi, ale i nam zdarzają się słabsze dni” – co zapamiętałeś ? Jest to jednak broń obosieczna. Możesz ją wykorzystać na swoją korzyć np. „Fakt – poprzednia wersja naszego programu miała pewne wady, ale poprawiliśmy je i dzisiaj mądrzejsi o to doświadczenie mam dla Pana świetne rozwiązanie”.

About the author

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Add Comment

Click here to post a comment

Udostępnij to znajomym