Manager Tips & Tricks

Zaplanuj temat miesiąca

W każdym miesiącu określ temat, hasło, które będzie wątkiem wiodącym i kierunkiem rozwoju dla całego Twojego zespołu. Koncentracja na wybranej i jasno określonej umiejętności jest dużo skuteczniejszą strategią niż wplecenie jej pomiędzy dziesiątki innych w tradycyjnym procesie szkoleniowym. Przy okazji może ona stanowić wspaniałą okazję do zabawy formą.

Jeżeli każdy dzień, tydzień czy miesiąc pracy w Twojej firmie przypomina inny postaraj się je odróżnić od siebie. Zerwij z rutyną dnia codziennego i zwiększ zaanagażowanie swoich pracowników kierując ich uwagę na określny wątek tematyczny. Przy okazji rozwijaj specyficzne dla niego i potrzebne w Twojej organizacji miękkie umiejętności.

Temat miesiąca ma na celu koncentrację całego zespołu na zaplanowanym obszarze kompetencyjnym. Może on jednak przybrać również formę fabuły, zabawy, zawierać elementy kulturowe Waszej organizacji czy regionu regionu, w którym działacie. Jest on kontekstem dla szeregu działań, które powinniście podjąć aby budować, rozwijać i wzmacniać jasno określone umiejętności, zakres wiedzy oraz postawy. Możesz włączyć je charakterystyczne dla poszczególnych miesięcy wydarzenia jak np. Styczeń – miesiąc planowania, luty – walentynki, … grudzień – Boże Narodzenie i pomaganie. Z punktu widzenia zarządzania ważne jednak jest abyś określił dokładnie co z przyjętej formy działania ma wynikać.

Zaplanuj tematy miesiąca:

  • Określ wątek przewodni dla każdego miesiąca w roku – wykorzystaj do tego np. Kalendarz świąt, wydarzeń itp.
  • Rozważ również organizację tematów tygodniowych. Mogą one być zarówno osadzone w tematach miesięcznych dopełniając formy jak i stanowić niezależną strukturę.
  • Dla każdego miesiąca określ dokładnie jakie umiejętności, postawy, wiedzę i w jaki sposób chcesz je rozwijać. Niech to będzie nie tylko dobra zabawa ale i, a może przede wszystkim konstruktywne działanie.
  • Wracaj co jakiś czas do przepracowanych tematów. Nie porzucaj swojego zaangażowania w rozwój danych umiejętności z końcem miesiąca.
  • Zaangażuj swoich pracowników w zarządzanie tematami miesiąca. Niech to będzie również ich projekt.
  • Budujcie wspólnie kulturę organizacyjną opartą na atrakcyjnym rozwoju osobistym.
Avatar

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Dodaj komentarz

Kliknij aby dodać komentarz

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.