O ile nie jest to naprawdę uzasadnione nie dopytuj się klienta o dane, które nie mają znaczenia dla udzielenia potrzebnej informacji. Jeżeli Twoja firma umieściła dane kontaktowe do siebie tym samym zaprosiła każdego aby zadzwonił lub napisał kiedy pojawi się u niego pytanie związane z oferowanym przez Was produktem czy usługą. Pomóż zatem każdemu przybyszowi, zamiast prowadzić śledztwo.
Na każdym szkoleniu, w książce, artykule usłyszysz, że pytania to potężne narzędzie porządkujące i usprawniające komunikację. Osobiście bardziej skłaniam się ku sztuce dowiadywania się niż zadawania pytań. Zasadnicza różnica miedzy tymi dwoma formami leży w narzędziowym ich użyciu. „Dowiadywanie się” jest mocniej osadzone w celowości komunikacji. Zakłada zadawanie właściwych pytań w celu zidentyfikowania problemu. Zakłada również rezygnację z nich kiedy z uzyskanych informacji (wypowiedzianych przez klienta, ale również pozyskanych z systemów teleinformatycznych) wynika, że nie są one potrzebne.
Cały artykuł dostępny na
Platformie Mentoringowej Obsługa Klienta PRO
Zbuduj obsługę klienta, którą pokochają Twoi klienci. Kompleksowy program systematyzujący wiedzę i rozwijający kompetencje w zakresie relacji marki z klientami. Baza wiedzy | Słownik pojęć | Kursy Online | Baza narzędzi | Forum wsparcia | Webinary
Dodaj komentarz