Manager Tips & Tricks

Zorganizuj bibliotekę

Stwórz w swojej firmie, dziale bibliotekę książek, publikacji, materiałów audio i wideo, które warto przeczytać czy wysłuchać. Udostępnij ją swoim pracownikom i współpracownikom. Zachęć do korzystania z niej, ale również do jej wspólnego budowania. Zadbaj o rozwój kompetencji i stałe zasilanie nowymi treściami – zgodnymi z najlepszymi światowymi praktykami i kulturą organizacyjną Twojej firmy.

Czytanie książek od zawsze było jedną z najbardziej rozwijających czynności. Dostarczają one z jednej strony treść merytoryczną czyli wiedzę, informacje, inspiracje jak działać poprawnie i/lub efektywniej. Z drugiej strony jednocześnie obcowanie z literaturą pozwala rozwijać swoje umiejętności komunikacji – formułowania przekazu, doboru słów, zwrotów, poszerzają zakres słownictwa.

Zorganizuj bibliotekę materiałów zawierającą treści, które pomogą Tobie i Twoim współpracownikom dostrzec nowe możliwości. Umieść w niej wartościowe książki dotyczące obsługi klienta, komunikacji, prowadzenia rozmów telefonicznych. Niech znajdą się tam opracowania a nawet źródła związane ze specyfiką branży, w której pracujecie.

Dzisiaj na wyciągnięcie ręki dostępne są tysiące treści powiązanych bezpośrednio lub pośrednio z obsługą klienta. Można je czytać, słuchać lub oglądać. Stwórz swój zbiór rekomendowanych pozycji i zachęć swoich współpracowników do korzystania z tych zasobów.

Zorganizuj bibliotekę:

  • Stwórz zbiór pozycji, które warto przeczytać – najlepiej, żeby były to fizyczne książki, które można wziąć do ręki
  • Oczywiście sam również bądź na bieżąco
  • Stwórz elektroniczny katalog tytułów – zachęcaj swoich pracowników / czytelników do recenzowania i oceniania poszczególnych pozycji
  • Zadbaj o marketing swojej biblioteki – zachęcaj pracownikow do korzystania z niej
  • Nie zapominaj o artykułach w prasie, audiobookach, podcastach, prezentacjach, e-bookach, materiałach video
Avatar

Maciej Buś

Prezes Fundacji Forum Call Center
Ekspert rynku customer contact center, klientomaniak, niepoprawny idealista. Przy okazji manager, konsultant i trener biznesowy. Nieustannie gromadzi, analizuje i dzieli się wiedzą oraz informacją na temat efektywnego zarządzania procesami obsługi klienta. Inicjator wielu ważnych projektów branżowych. Serce Fundacji Forum Call Center - organizacji wspierającej rozwój branży customer contact center i promocji Polski na arenie międzynarodowej. Autor artykułów eksperckich, komentator rzeczywistości branżowej, prowadzi podcast „Klientomania”. Za swoją działalność na rzecz rozwoju europejskiej branży customer contact center w 2015 roku wyróżniony przez międzynarodowe gremium CCC Special Award.

Dodaj komentarz

Kliknij aby dodać komentarz

Akademia Customer Service

 

PLIKI COOKIES:

Stosujemy pliki cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu. Szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies.